Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
Cztery produkty marki K-Classic zostały nagrodzone przez Lożę Ekspertów programu „Doceń polskie”. Artykuły dostępne wyłącznie w sklepach Kaufland wyróżniono podczas XXII audytu żywności. O wyróżnienie starało się 177 różnorodnych wyrobów spożywczych, jury uhonorowało tylko wyroby wysokiej jakości.
Produkty marki K-Classic nagrodzone przez ekspertów
Loża Ekspertów oceniła indywidualnie smak, wygląd i stosunek jakości do ceny 177 wyrobów biorących udział w październikowej certyfikacji żywności Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”. O wyróżnienie starało się 71 producentów z całego kraju.
Jednym z laureatów XXII audytu jest sieć handlowa Kaufland Polska.
Cztery produkty marki K-Classic, dostępne wyłącznie w sklepach tej sieci otrzymały od ekspertów z branży spożywczej certyfikaty „Doceń polskie - MARKI WŁASNE”, trzy z nich nagrodzono także tytułami TOP PRODUKT - MARKI WŁASNE. Wyróżnione artykuły to: K-Classic Serek homogenizowany naturalny, K-Classic Serek homogenizowany waniliowy, K-Classic Twaróg sernikowy (wszystkie zyskały także tytuł TOP PRODUKT-MARKI WŁASNE) oraz K-Classic Kiełbasa pieczona.
- Godło „Doceń polskie” nie jest przyznawane automatycznie, certyfikat jest nadawany tylko żywności, która spełnia kryteria określone w regulaminie programu. Odbywające się co kwartał atestacje mają kluczowe znaczenie, bo właśnie podczas tych wydarzeń żywność jest sprawdzana przez jury programu decydującego o przyznaniu (lub nie) godła promocyjnego - zaznacza Marek Bielski, twórca Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie”.
Jak dodaje, wszystkie artykuły spożywcze zakwalifikowane do certyfikacji są sprawdzane przez każdego członka Loży Ekspertów. - To specjaliści z długoletnim doświadczeniem i wiedzą; ich rekomendacjom można zaufać. Konsumenci wybierający produkty ze znakiem promocyjnym „Doceń polskie” oraz „Doceń polskie - MARKI WŁASNE” mają więc pewność, że są to najwyższej jakości wyroby rodzimych firm - uzupełnia M. Bielski.
Istotne jest, że program „Doceń polskie” nie jest konkursem, ani plebiscytem. Loża Ekspertów nie wybiera najlepszego wyrobu w danej kategorii, ale ocenia wszystkie zgłoszone propozycje. Dla kupujących znaczenie ma także fakt, iż znaki „Doceń polskie” są przyznawane za konkretny produkt, a nie za całokształt działalności firmy.
Certyfikaty jakości są nadawane na dwuletni okres. Po jego upływie producent, który nadal chce korzystać ze znaku „Doceń polskie” ponownie zgłasza nagrodzony wcześniej wyrób do oceny. Powtórny udział żywności w audycie pozwala ekspertom przekonać się, czy jakość produktu nie uległa zmianie. Kolejna ocena nie różni się od sposobu sprawdzania artykułów po raz pierwszy przystępujących do certyfikacji.
Program promocyjny „Doceń polskie” jest realizowany od 2011 roku. Honorowy patronat nad atestacjami żywności sprawuje Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Październikowa atestacja była czwartą w 2016 roku. Kolejny audyt odbędzie się 1 lutego przyszłego roku. Więcej informacji o programie i jego laureatach można uzyskać na stronie internetowej www.docenpolskie.pl i blogu: blog.docenpolskie.pl
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl
Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Fundacji Klubu Szefów Kuchni.
Twórca programu „Doceń polskie” jest także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych.