Jesienią i zimą wzrasta zapotrzebowanie na mięso i jego przetwory. Polski przemysł mięsny jest coraz szerzej doceniany w Europie i na świecie, ale branża mięsna jest niejednorodna – z jednej strony święci sukcesy i wciąż rośnie, z drugiej zaś napotyka na wiele przeszkód i zagrożeń. Organizatorzy Targów WorldFood, zapraszają producentów, eksporterów, dystrybutorów mięsa wieprzowego, drobiowego i wołowego do aktywnego udziału w imprezie.
Mięso jest naturalnym elementem składowym zbilansowanej diety. To, co jemy wpływa na naszą kondycję fizyczną i na nasze zdrowie. Niezaprzeczalna jest też zależność między tym, co jemy, a naszym wyglądem. Nie chodzi tu tylko o idealną sylwetkę, ale także o zdrowe lśniące włosy, świeżą cerę i mocne paznokcie. Mięso jest dobrym źródłem wysokowartościowego białka, a także żelaza, cynku oraz witamin z grupy B, przede wszystkim witaminy B1, B2, niacyny (wit. PP), witaminy B12.
Przy niedoborach żelaza, komórki organizmu są niedotlenione i przez to odczuwamy zmęczenie i senność. Głównym źródłem żelaza w diecie powinny być produkty pochodzenia zwierzęcego, takie jak mięso i podroby. Jeśli organizm jest już osłabiony, wówczas wzrasta zapotrzebowanie na cynk. Jego niedobory powodują uczucie zmęczenia, braku apetytu i często apatię. Cynk znajdziemy , na przykład, w chudym mięsie.
Latem jemy mięso z grilla, owoce morza, dużo warzyw i owoców sezonowych. Natomiast, gdy temperatura spada, wzrasta nasze zapotrzebowanie na mięso. Wrzesień i październik to czas, w którym rośnie spożycie mięsa i dziczyzny , które osiąga swoje apogeum przed okresem świąteczno-noworocznym. Mięso i jego produkty są źródłem białka o dużej wartości odżywczej. Białko jest konieczne do budowy nowych komórek i odnowy zużytych. Porcja 100 g chudego mięsa dostarcza ok. 20g białka, czyli pokrywa 28%-36% dziennego zapotrzebowania na ten składnik. Zwłaszcza w zimie trudno o lepsze źródło tej substancji, a bogactwo rodzajów mięsa to mnogość pomysłów na dania dla każdego.
Dobrze radzi sobie przemysł drobiarski – Polska jest pierwszym producentem tego mięsa w UE i czwartym eksporterem na świecie (po Brazylii, USA i Holandii).Podczas, gdy polski rynek drobiowy dynamicznie się rozwija, sytuacja na rynku produkcji mięsa wieprzowego nie jest zadowalająca ( raport EY).
Pozytywnym sygnałem, zwłaszcza dla małych i średnich zakładów mięsnych jest fakt, że polscy konsumenci chętniej kupują mięso i wędliny w specjalistycznych sklepach mięsnych. Utrzymanie tego trendu powinno być priorytetem dla polskich zakładów mięsnych.
Dobrym rozwiązaniem dla polskich zakładów mięsnych może być specjalizacja w produkcji wysokiej jakości mięsa i jego przetworów, umocnienie pozycji na rynku polskim poprzez tradycyjne formy sprzedaży oraz eksport rodzimych produktów. Promocja na rynkach europejskich i światowych tychże produktów jest wyzwaniem dla całej polskiej branży mięsnej ale pojedyncze firmy nie są w stanie tego zrobić, gdyż potrzebne jest działanie grupowe i znaczne środki. Dzisiaj polskie mięso jest konkurencyjne przede wszystkim ze względu na cenę wynikającą z niskich kosztów pracy na tle krajów europejskich i oczywiście jakość. Jednak rynek zmienia się, koszty pracy będą szybować do góry, może się okazać, że konkurowanie ceną przestanie być możliwe. Dlatego należy postawić na jakość i inwestować w markę polskiego mięsa, zwłaszcza promować je podczas dużych wydarzeń targowych, wystawowych w Polsce i na Świecie- podkreśla Prezes UPEMI, Wiesław Rożański ( twórca systemu jakości QAFP).
W stolicy, na wiosnę odbędą się targi WorldFood , najbardziej dynamicznie rozwijające się wydarzenie biznesowe dedykowane całej branży spożywczej. Organizatorzy chcą, wspólnie z branżą mięsną, stworzyć specjalną strefę produktów, które podbijają rynek krajowy i rynki zagraniczne pod wspólnym logo JAKOŚĆ. Patronat nad tą edycją objęły największe Organizacje Branżowe sektora mięsnego.
W marcowych targach weźmie udział kilkuset Wystawców z branży spożywczej z 25 krajów świata m.in. reprezentujący Belgię, Niemcy, Węgry, Indie, Indonezję, Sri Lankę, Turcję, Polskę, Rumunię, Białoruś, Litwę, Hiszpanię, Grecję, Wielką Brytanię czy Włochy. WorldFood oferuje darmową usługę matchmakeing’u, umożliwiając Wystawcom i Zwiedzającym zaaranżowanie spotkań przed rozpoczęciem targów- zachęca Agnieszka Szpaderska Manager Targów.
Zapraszamy na profesjonalnie zorganizowane konferencje i spotkania partnerskie, podczas których można pozyskać partnerów biznesowych oraz kupców.
Więcej informacji na www.worldfood.pl