Polska Izba Mleka zorganizowała w innowacyjnej formie warsztaty: „Nowoczesne formy promocji produktów nabiałowych – foodmarketing w praktyce”. Wzięli w nim udział pracownicy marketingu przedsiębiorstw mleczarskich zainteresowanych nowoczesnym marketingiem produktów nabiałowych. Gościem specjalnym był Lui Wei Loong, dziennikarz, twórca najbardziej popularnego w Singapurze bloga i video-bloga kulinarnego www.SethLui.com (2,5 mln wejść w miesiącu).
Do pierwszej polskiej wizyty studyjnej przedstawicieli Singapuru doszło przy współpracy PIM, PAP-u, MSZ-u oraz polskiej ambasady w Singapurze. Dzięki uprzejmości SM Mlekovita Lui Wei Loong i towarzyszący mu operator kamery Benjamin Neo, mogli zwiedzić linię produkcyjną zakładu oraz dowiedzieć się jak bardzo wymagająca jest produkcja artykułów mlecznych, by spełniały one najwyższe normy jakościowe przy zachowaniu doskonałych walorów kulinarnych.
Warsztaty pt. „Nowoczesne formy promocji produktów nabiałowych – foodmarketing w praktyce” zostały zorganizowane w Białymstoku w studiu kulinarnym Atuty i sfinansowane z Funduszu Promocji Mleka. Poprowadziły je Magdalena Gołaszewska, dziennikarka telewizyjna oraz Magdalena Gendzwiłł, założycielka bloga kulinarnego Crust and Dust, Kulinarnego Bloga 2012 roku.
Było to kolejne innowacyjne szkolenie skierowane do branży mleczarskiej przygotowane przez Polską Izbę Mleka. Tym razem celem PIM było zainspirowanie uczestników do szukania nowych, efektywnych sposobów dotarcia do klienta. Magdalena Gendzwiłł w przystępny sposób przybliżyła uczestnikom tajniki prowadzenie bloga kulinarnego, pokazała jak wielką siłę oddziaływania w budowaniu marki mają media społecznościowe.
Uczestnicy warsztatów dowiedzieli się m.in. co zrobić, by tekst był interesujący dla jak największej grupy odbiorców. Jak zrobić zdjęcie, żeby przedstawione na nim produkty wyglądały apetycznie. Co to znaczy dobry film i ile powinien trwać oraz jak wygląda lokowanie produktu.
Następnie przedstawiciele polskich przedsiębiorstw mleczarskich oraz blogerzy zabrali się za przygotowanie dań na bazie polskich produktów mlecznych. Pastę z białego sera, suszonych pomidorów i czosnku. W tą część warsztatów bardzo aktywnie zaangażował się również gość specjalny - Lui Wei Loong, gdzie przy okazji chętnie próbował innych polskich artykułów nabiałowych i dziwił się, że tak smaczne produkty są dostępne w każdym sklepie, a na ich bazie można stworzyć nieograniczoną ilość zdrowych i smacznych potraw dla całej rodziny.
W trakcie warsztatów gość z Singapuru dzielił się swoją wiedzą, doświadczeniem
z prowadzenia bloga oraz mówił o roli mediów społecznościowych w dzisiejszym świecie reklamy.
Było to o tyle ciekawe, że Singapur jest traktowany jako „brama do krajów Azji Południowo-Wschodniej”. Mają tam przedstawicielstwa wszystkie najbardziej liczące się firmy handlowe na świecie. Port w Singapurze jest drugim co do wielkości portem morskim na świecie.
Polskie firmy mleczarskie eksportują do Singapuru. Od stycznia do października 2016
r. wartość eksportu wyniosła ponad 5,5 mln złotych. Najczęściej wysyłane było mleko
i śmietana (0401). Kolejne pozycje zajęły ser topiony, serwatka w proszku oraz odtłuszczone mleko w proszku.
Źródło: Polska Izba Mleka