Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego zakończyła kampanię trwającą od października 2013 roku. Projekt przyniósł wzrost rozpoznawalności znaku QAFP i świadomości żywieniowej wśród Polek.
Kampania finansowana była ze środków Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego. Jej odbiorcami były domowe liderki opinii, kobiety w różnych grupach wiekowych i pełniące różne role społeczne. Wśród tej opiniotwórczej grupy promowane były wędliny i mięso wieprzowe wytworzone zgodnie z zasadami systemu QAFP. To kobiety bowiem najczęściej dokonują wyborów zakupowych, coraz chętniej sięgają po produkty wysokiej jakości charakteryzujące się nieprzeciętnymi walorami smakowymi, kreują nawyki żywieniowe rodziny czy przyjaciół. Aktywne, niezależne kobiety w różnym wieku uczą całe pokolenia celebrowania posiłków, wybierania produktów droższych, ale o zdecydowanie wyższej jakości. Dlatego UPEMI skierowało właśnie do nich swoje działania mające na celu wzmocnienie świadomości i poszerzenie wiedzy na temat kulinarnego mięsa wieprzowego i wędlin ze znakiem QAFP. W ramach kampanii odbył się szereg spotkań edukacyjnych dotyczących właściwego wyboru mięsa i jego przetworów, rozpoznawania walorów produktów ze znakiem QAFP czy odpowiedniego doboru diety dla konsumentów w różnym wieku.
„Dzięki kampaniom promocyjnym prowadzonym przez UPEMI, tj. „QAFP na obcasach” wzrosła znajomość Systemu i świadomość konsumencka dotycząca mięsa wieprzowego i wędlin wysokiej jakości ” – przekonuje prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego Wiesław Różański.
Program „QAFP na obcasach” pomyślany był jako rok z życia kobiety i skupiony był na najważniejszych świętach kobiecych. W ramach kampanii odbyły się liczne spotkania z konsumentkami, m.in.: Gala 100-lecia Ligi Kobiet Polskich, Dzień Babci i Dziadka, Dzień Kobiet, Dzień Matki i Dziecka. Powstały również liczne wydawnictwa, które edukują, jak odpowiednio wybrać mięso i wędliny, podkreślają wagę systemów jakości, budują świadomość.
Działania promujące System Gwarantowanej Jakości Żywności QAFP przynoszą oczekiwane rezultaty. Z badań konsumenckich przeprowadzonych przez Inquiry Market Research wynika, że znajomość znaku QAFP wynosi 12%. Oznacza to wzrost świadomości konsumenckiej na temat systemu o 4 punkty procentowe. (Jeszcze w 2013 r. z badań przeprowadzonych przez Mildward Brown na zlecenie Agencji Rynku Rolnego wynikała znajomość znaku na poziomie 8%).