Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego rozpoczyna kolejną, piątą już kampanię promocyjno-informacyjną w ramach promowania systemu QAFP. Akcja finansowana z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego rozpoczyna się 1 października.
Wszystkie działania prowadzone w ramach obecnej kampanii skierowane będą do kobiet w różnych grupach wiekowych. Kobieta kojarzona jest tradycyjnie jako strażniczka domowego ogniska, dbająca o zdrowie i zdrowy tryb życia najbliższych, decydująca o zawartości koszyka zakupowego w gospodarstwie domowym. To kobiety na ogół podejmują codzienne decyzje o zakupach tych, a nie innych produktów, w tym przede wszystkim produktów żywnościowych, kształtując tym samym nawyki żywieniowe swoich najbliższych. Celem kampanii „QAFP na obcasach” jest poszerzenie wiedzy kobiet na temat mięsa wieprzowego i wędlin oznaczonych symbolem QAFP, w szczególności zasad ich wytwarzania oraz czynników wpływających na ich jakość, a także umiejętności rozpoznawania walorów takiego mięsa. Kampania prócz działań promocyjnych będzie posiadała także wymiar edukacyjny z zakresu kształtowania dobrych nawyków żywieniowych. UPEMI w trakcie pokazów kulinarnych odbywających się podczas licznych spotkań z potencjalnymi konsumentami będzie podpowiadać jak wybrać odpowiednie mięso, jak rozpoznać jego jakość i walory smakowe oraz jak prawidłowo zaserwować je np. dzieciom. Specjaliści podzielą się z konsumentami swoją wiedzą i doświadczeniem, podpowiedzą jak smacznie i zdrowo przyrządzić dania z wieprzowiny, zachęcą kobiety do eksperymentowania w zaciszu domowych kuchni z mięsem wieprzowym.
Liga Kobiet Polskich
Wszystkie działania promocyjne w kampanii zorientowane są wokół kojarzących się z kobietami datami i świętami tj. dzień babci, dzień matki, czy dzień dziecka. Kampania UPEMI przewiduje szereg imprez, pokazów i spotkań z konsumentami.
Pierwszy inaugurujący całą kampanię event związany jest z jubileuszem jednej z najstarszych organizacji kobiecych działających na terenie naszego kraju nieprzerwanie od 1913 roku. W 2013 roku przypada bowiem jubileusz 100 – lecia Ligi Kobiet Polskich. 19 października w Warszawie odbędzie się ekskluzywna, prestiżowa Gala Wieczorna z okazji tak szacownego jubileuszu organizacji. UPEMI zadba w tym szczególnym dla Ligi dniu o oprawę kulinarną „Gali 100-lecia Ligi Kobiet Polskich”, prezentując mięsa i wędliny produkowane w systemie QAFP. Podczas Gali zaplanowane jest ogólne przekazanie informacji o samym Systemie QAFP wsparte działaniami reklamowymi (rozdawanie ulotek).
Nie ma jak u babci…
Kto jak nie babcia, kojarzy się wszystkim z dobrą, zdrową i domową kuchnią. Przepysznymi frykasami robionymi tradycyjnymi metodami według sprawdzonych receptur. Dlatego UPEMI postanowiło wykorzystać ten pozytywny wizerunek kobiet i razem z Uniwersytetem Trzeciego Wieku zorganizować uroczyste obchody Dnia Babci i Dziadka. W ramach obchodów odbędą się warsztaty i pokazy kulinarne, degustacje produktów QAFP, będą także porady dietetyków. UPEMI swymi działaniami chce przekonać seniorów jak ważny dla zdrowia jest wybór odpowiednich wyrobów mięsnych i wpłynąć jednocześnie na świadomość dokonywania takich wyborów. Dziadkowie i Babcie są przecież postrzegani jako domowi liderzy opinii, a za ich pośrednictwem można dotrzeć z przekazem dotyczącym świadomego kształtowania nawyków żywieniowych do wnuków i ich rodziców..
Dzień Kobiet
8 marca - Dzień Kobiet – UPEMI proponuje uczcić w wyjątkowy sposób - kameralną, elegancką imprezą w jednym z warszawskich teatrów, gdzie zaproszone przedstawicielki świata nauki, biznesu i polityki, liderki opinii i kobiety sukcesu będą mogły w miłej atmosferze degustować dania i przekąski wyprodukowane z najwyższej jakości mięsa ze znakiem QAFP. Najlepsi szefowie kuchni będą starali się zaskarbić sobie sympatię pań i uznanie dla przygotowanych potraw. Grupa kobiet wytypowana do tego przedsięwzięcia jest starannie dobrana, znane ogółowi postacie ze świata biznesu i polityki są często kreatorami nowych wzorców i ambasadorami innowacyjnych projektów.
Dla każdego coś… smacznego!
Inną oczywistą grupą docelową, do której zostaną skierowane działania w ramach kampanii „QAFP na obcasach” są młode mamy i ich pociechy. To właśnie dla nich przewidziane są w klubokawiarniach trzy wspólne imprezy z okazji połączonego Dnia Matki i Dnia Dziecka. W ramach tych działań proponowane będą warsztaty kulinarne dla mam i dzieci wraz z degustacjami przygotowanych potraw. Zespół animatorów zachęcał będzie maluchy i ich mamy do przygotowania wesołych kanapek i prostych przekąsek z wykorzystaniem wędlin oznaczonych symbolem QAFP. W ramach dni otwartych dystrybuowane będą także dwa wydawnictwa, obydwa przeznaczone dla dzieci i przekazujące w sposób zabawny najprostsze informacje dotyczące zdrowego odżywiania.
Wszystkim zaplanowanym spotkaniom bezpośrednim z kobietami towarzyszyć będą różnego rodzaju działania medialne. Ukażą się okolicznościowe wydawnictwa – takie jak kolorowanki dla dzieci z edukacyjnym przekazem, krzyżówki i rebusy dla seniorów, czy poradniki żywieniowe zawierające przepisy i informacje o wartościach mięsa wieprzowego i wędlin.
Cała kampania „QAFP na obcasach” potrwa od 1 października 2013 roku do czerwca 2014 roku i zostanie sfinansowana z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego, zaś jej realizatorem będzie Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego.
Obecnie znajomość Systemu QAFP kształtuje się na poziomie 8% (według badań Milward Brown przeprowadzonych na zlecenie Agencji Rynku Rolnego). „QAFP na obcasach” to kampania produktowa, której celem jest zwiększenie rozpoznawalności znaku.