W dniu 12 lutego 2013 roku Agencja Rynku Rolnego zawarła ze Stowarzyszeniem Rzeźników i Wędliniarzy Rzeczypospolitej Polskiej umowę na realizację kampanii informacyjno-promocyjnej pt. „Europejskie mięso - tradycja, jakość i smak”.
3 - letni program promujący świeże schłodzone lub mrożone mięso i jego przetwory, w tym świeża schłodzona lub mrożona wołowina, wieprzowina i drób wysokiej jakości, realizowany będzie na trzech rynkach: Federacji Rosyjskiej, Chińskiej Republiki Ludowej i Zjednoczonych Emiratów Arabskich.
Celem kampanii jest szerokie rozpowszechnienie oraz pogłębienie wiedzy o sposobie produkcji i poznanie walorów smakowych europejskiego mięsa oraz zwiększenie w krajach docelowych sprzedaży mięsa i jego przetworów wytwarzanych na terenie Unii Europejskiej.
Strategia programu jest oparta na kontynuacji założeń programowych, jakie zostały zrealizowane w dwóch poprzednich Programach „Mięso i przetwory spożywcze oparte na tym składniku - tradycja i smak” oraz „Europejski stół - tradycja, nowoczesność, jakość”. Strategia przewiduje kontynuację działań promocyjnych na rynkach objętych programem, celem utrwalenia uzyskanych efektów, utrzymania wypracowanych dobrych relacji handlowych, dotarcia do nowych grup odbiorców, poszerzenia i rozbudowania grup docelowych, a także przekonania szerszego grona konsumentów do spożywania europejskiego mięsa.
Grupy docelowe programu:
TG 1: Dystrybutorzy i importerzy mięsa i przetworów, organizacje i zrzeszenia skupiające przedsiębiorców z branży mięsnej i spożywczej, restauratorzy i hotelarze.
TG 2: Media, media branżowe wydające magazyny branżowe i ogólne, dziennikarze i osoby kształtujące opinię publiczną.
Działania, które będą realizowane w trakcie kampanii:
- promocja w prasie branżowej,
- reklama outdoor,
- publikacje,
- public Relations,
- uczestnictwo w targach,
- materiały promocyjne,
- marketing bezpośredni,
- strona internetowa.
Całkowity budżet programu wynosi 4 765 467,42 euro, z czego 2 382 733,71 stanowi dofinansowanie z budżetu Unii Europejskiej, 1 429 640,23 euro pochodzi z budżetu krajowego, zaś 953 093,48 euro ze środków Funduszy Promocji Produktów Rolno-Spożywczych, tj. z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego i Funduszu Promocji Mięsa Wołowego.
Wykonawcą kampanii pt. „Europejskie mięso - tradycja, jakość i smak”, tj. organizacją wdrażającą jest Krajowa Izba Gospodarcza Centrum Promocji Sp. z o.o.
Źródło
Agencja Rynku Rolnego
http://arr.gov.pl/