Polacy coraz częściej rezygnują z mięsa – według badań zrealizowanych na zlecenie kampanii RoślinnieJemy już 57,8 % deklaruje ograniczenie jego spożycia, a 73% chce zastąpić je roślinnymi alternatywami, jeśli tylko będą one zdrowe, pełne smaku i przystępne cenowo. Przyszłości branży spożywczej dotyczyła będzie kolejna edycja konferencji Plant-Powered Perspectives.
Wydarzenie odbędzie się 3 i 4 października w Warszawie. Kierowane jest przede wszystkim do przedstawicieli branży HoReCa i FMCG – producentów, dystrybutorów żywności, restauratorów i firm cateringowych – także tych, którzy dopiero planują wejście w kategorię produktów roślinnych.
– Rok 2019 to czas dynamicznego rozwoju kategorii roślinnych alternatyw mięsa i nabiału. Rosnąca popularność fleksitarianizmu i zainteresowanie bardziej świadomym odżywianiem to sygnały, których nie sposób już ignorować. Firmy, które już dzisiaj dopasowują swoją ofertę do zmieniających się potrzeb konsumentów to liderzy rynku spożywczego jutra – twierdzi Maciej Otrębski, strategic partnerships manager w kampanii RoślinnieJemy.
Wśród prelegentów tegorocznej edycji Plant-Powered Perspectives znaleźć można m.in. Karolinę Kubarę – współwłaścicielkę marki Dobra Kaloria, Martę Dymek – kucharkę i autorkę najpopularniejszego w Polsce roślinnego bloga kulinarnego, a także przedstawicieli najciekawszych start-upów produkujących alternatywy mięsa, jak HEURA Foods for Tomorrow, czy Finless Foods – firmy, która hoduje mięso ryb w sposób komórkowy.
W ramach konferencji odbędą się także zajęcia praktyczne, np. prowadzony przez przez prawników z Centrum Prawa Żywnościowego warsztat „Alternatywy mięsa i nabiału a obostrzenia w nazewnictwie”.
Wydarzenie odbędzie się w w dniach 3-4 października w przestrzeni “Myśliciele i Rzemieślnicy. Dom Innowacji Społecznych w Warszawie”. Bilety dostępne są pod tym linkiem: https://roslinniejemy.org/konferencja
O kampanii RoślinnieJemy
Celem kampanii RoślinnieJemy jest wsparcie producentów żywności, sieci handlowych, właścicieli restauracji we wprowadzaniu oraz promowaniu roślinnych produktów i dań. Swoje działania Roślinniejemy opiera na badaniach rynku, społecznych ankietach oraz rzetelnej wiedzy z zakresu kuchni roślinnej i najnowszych światowych trendów. W ramach kampanii Roślinniejemy prowadzona jest także akcja “Roślinne poniedziałki” inspirowana ogólnoświatowym “Meatless Mondays”, której celem jest zachęcenie odbiorców do ograniczenia spożycia produktów odzwierzęcych raz w tygodniu.