Podczas Międzynarodowych Targów Rolno-Spożywczych „Zielony Tydzień” polscy wystawcy zabierają odwiedzających berlińskie targi w kulinarną podróż po różnych regionach naszego kraju. Nasze stoiska dają możliwość poznania szerokiej gamy regionalnych i lokalnych specjałów o najwyższych walorach jakościowych i smakowych.
Polskie wystąpienie podczas berlińskich targów Zielony Tydzień to bogata oferta promująca zwłaszcza specjalności regionalne, artykuły ekologiczne oraz luksusowe. Obejmuje ona m.in. przetwory z warzyw i owoców: konfitury, powidła, dżemy, soki, syropy owocowe, kiszonki z warzyw i owoców, wyroby z gęsi, a także inne wyroby mięsne: szynki, kiełbasy oraz dziczyznę. Polscy wystawcy oferują zwiedzającym także sery, w tym owcze i kozie, twarogi, masła, ryby, kawior z jesiotra, różnego rodzaju żywność ekologiczną, pierogi, pieczywo, ciasta, ciasteczka, czekolady, cukierki i inne słodycze, a także piwa.
Podobnie jak w ubiegłym roku nasze hasło promocyjne to – Polska smakuje.
Otwierając polskie stoisko minister Jan Krzysztof Ardanowski powiedział, że w nasz kraj ma duży potencjał rozwoju rolnictwa.
– Najnowsze szacunki wskazują, że ubiegłym roku eksport produktów rolno-spożywczych wyniósł ok. 32 mln euro – podkreślił minister i dodał, że w każdym z sektorów polskiego rolnictwa istnieją szanse rozwoju.
– Polska żywność jest zdrowa, bezpieczna, dba i poprawia kondycje przyrody. Za to trzeba dziękować rolnikom. Rozwijamy polskie rolnictwo może mądrzej niż w niektórych krajach Europy Zachodniej, ale często konsument chciałby mieć żywność za pół darmo, chociaż często, na inne zakupy, bez zastanowienia i bez zastrzeżeń, wydaje duże pieniądze – zaznaczył minister Ardanowski i pytał – Jak rolnik może produkować, jeśli konsument stawia mu coraz to nowe wymagania i nowe zadania żądając jednocześnie niskiej ceny?
– Takie zachowania są niemoralne. To złe i nieodpowiedzialne traktowanie rolników – podkreślił szef resortu rolnictwa.
Minister zapewnił, że rolnicy są sojusznikami i obrońcami przyrody, chcą realizować nowe zadania w zakresie zazieleniania, ochrony gleb i klimatu, ale nie mogą robić tego bez pieniędzy. - Przecież z czegoś muszą żyć i konsumenci muszą to zrozumieć. Takie stanowisko bardzo mocno wybrzmiało wczoraj podczas otwarcia targów i powtarzane jest także dziś – powiedział minister Ardanowski.
Polskie wystąpienie narodowe podczas tegorocznej edycji targów Zielony Tydzień to ponad 250 m2 powierzchni wystawienniczej. Bogatą ofertę regionalną prezentują tu urzędy marszałkowskie, producenci indywidualni, Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, a także Organizacja Producentów Ryb Jesiotrowatych. Jednym z elementów polskiego wystąpienia jest stoisko narodowe zorganizowane przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa we współpracy z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Prezentowane są tam m.in. produkty najwyższej jakości z oznaczeniami geograficznymi, ekologiczne i takie, którym został przyznany znak Poznaj Dobrą Żywność (PDŻ). Jest tu także strefa pokazów kulinarnych, które prowadzone są przez szefa kuchni Łukasza Konika. Każdego dnia targów zwiedzających na polskie stoisko przyciągają pokazy połączone z degustacją tradycyjnych polskich potraw.
Zdjęcia (11)
Pokaż zdjęcie 1 z galerii. Pokaż zdjęcie 2 z galerii. Pokaż zdjęcie 3 z galerii. Pokaż zdjęcie 4 z galerii.
Źródło Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi https://www.gov.pl/rolnictwo/