Carrefour Polska będzie jednym z wystawców Międzynarodowych Targów Żywności Warsaw Food Expo, które od 24 do 26 maja odbędą się w Międzynarodowym Centrum Targowo-Kongresowym Ptak Expo w Nadarzynie. Na stoisku sieci będzie można zapoznać się ze szczegółami strategii Transformacji Żywieniowej, a także nawiązać współpracę w zakresie dostaw produktów świeżych i ekologicznych do sklepów sieci.
Kluczowym elementem realizowanej od 2018 roku strategii Transformacji Żywieniowej Carrefour Polska jest zagwarantowanie klientom stałego dostępu do produktów spożywczych wysokiej jakości i po przystępnych cenach. Sieć przywiązuje ogromną wagę szczególnie do rozwoju oferty produktów świeżych, a także certyfikowanej żywności ekologicznej, dlatego aktywnie poszukuje rzetelnych dostawców, którzy są w stanie sprostać wysokim oczekiwaniom klientów Carrefour. Okazją do nawiązania współpracy z lokalnymi producentami produktów świeżych będą z pewnością Międzynarodowe Targi Warsaw Food Expo, gdzie Carrefour Polska będzie miał swoje stoisko.
Podczas targów lokalni producenci warzyw i owoców oraz mięsa i wędlin będą mieli okazję poznać szczegóły strategii Transformacji Żywieniowej, którą Carrefour Polska realizuje od początku br. Do rozmów na temat współpracy przedstawiciele sieci zaproszą także m. in producentów żywności niskoprzetworzonej, żywności dietetycznej, funkcjonalnej i fortyfikowanej, a także produktów wegetariańskich i wegańskich.
Na stoisku nr B2 w hali Międzynarodowego Centrum Targowo-Kongresowego Ptak Expo w Nadarzynie przedstawiciele Carrefour Polska zaprezentują również bogatą ofertę produktów marki własnej oraz opowiedzą o Uproszczonym Systemie Znakowania Wartością Odżywczą (SENS), którym oznaczane są wspomniane produkty. Dodatkową atrakcją będzie degustacja miodów marki „Jakość z Natury Carrefour”, na którą sieć zaprasza w sobotę 26 maja.
Carrefour Polska będzie także obecny podczas debaty pt. „Odpowiedzialne gospodarowanie żywnością w sieciach handlowych” organizowanej w ramach targów przez Polską Organizację Handlu i Dystrybucji. O działaniach sieci przeciwdziałających marnotrawieniu żywności opowie Barbara Kowalska, Dyrektor Działu Jakości w Carrefour Polska. Dyskusja, w której udział wezmą także przedstawiciele konkurencyjnych sieci handlowych, zaplanowana jest na piątek 25 maja.
Międzynarodowe Targi Żywności Warsaw Food Expo 2018 to okazja, aby w jednym miejscu poznać kompleksową ofertę producentów i dystrybutorów żywności, przetwórstwa i produkcji spożywczej. To również trzy dni różnorodnych debat, warsztatów, pokazów kulinarnych, szkoleń branżowych oraz spotkań biznesowych.
Transformacja żywieniowa Carrefour Polska
Carrefour, chcąc zapewnić swoim klientom najwyższy komfort konsumpcji, dąży do bycia liderem transformacji żywieniowej. Firma pragnie zagwarantować stały dostęp do produktów spożywczych wysokiej jakości i po przystępnych cenach. Transformacja żywieniowa będzie realizowana w oparciu o kluczowe zobowiązania: wdrożenie planu rolnictwa ekologicznego w Polsce od roku 2018, demokratyzację żywności bio, promocję produktów lokalnych i regionalnych, długofalowe wsparcie dla rolników w procesie przekształceń na rolnictwo ekologiczne oraz mobilizację Fundacji Carrefour w zakresie finansowania takich projektów.
Transformacja żywieniowa jest jednym ze strategicznych celów Carrefour Polska. Pierwszym krokiem w jej realizacji było podpisanie przez sieć tak zwanych kontraktów farmerskich z siedmioma polskimi dostawcami na kilkanaście produktów, które będą produkowane specjalnie dla sklepów i klientów Carrefour. Carrefour zagwarantuje także codzienne dostawy produktów świeżych do wszystkich swoich hiper- i supermarketów.
W ramach przyjętej strategii do sklepów Carrefour w Polsce zostaną wprowadzone również certyfikowane produkty bio od polskich producentów – w kwietniu tego roku została podpisana umowa z pierwszym takim dostawcą. Rozszerzony zostanie również wachlarz importowanych produktów marki własnej Carrefour BIO o ponad 25 nowości. Jednocześnie w sklepach Carrefour w Warszawie pojawi się w sprzedaży przygotowywany na miejscu chleb bio. Kontynuowany będzie również rozwój gamy „Jakość z Natury Carrefour” oraz znakowanie SENS-em produktów marki własnej. Carrefour uprości również skład produktów marki własnej, dążąc do ograniczenia lub wyeliminowania zbędnych dodatków i substancji. Strategię transformacji żywieniowej uzupełniają dodatkowo działania edukacyjne dla klientów i dostawców, a także popularyzacja aktywności fizycznej poprzez udział w najważniejszych imprezach sportowych w kraju.
O Carrefour
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów w 5 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.
Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada 12 300 sklepów w ponad 30 krajach. Carrefour przyjmuje 105 millionów klientów na całym świecie i wygenerował w 2017 roku sprzedaż w wysokości 88,24 miliarda euro. Grupa liczy ponad 380 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim produkty spożywcze wysokiej jakości, dostępne wszędzie i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com, oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).
Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy. Wszyscy pracownicy Carrefour Polska przyczyniają się do realizacji tej polityki poprzez programy: STOP Marnotrawstwu, Z miłości do Zdrowia oraz Różnorodność.