Program „Mamy kota na punkcie mleka” zaprasza do kolejnego konkursu, który rozpoczął się 5 maja. Uczniowie klas I-III szkół podstawowych, które zgłosiły się do programu, mogą już brać udział w konkursie „To co z mleka chętnie jemy i fotogra-fujemy”. Naprawdę warto do niego przystąpić, bo zarówno na uczniów jak i nau-czycieli czekają atrakcyjne nagrody.
Uczestnicy konkursu, będą mieli za zadanie przygotować mleczną lub opartą na na-biale potrawę, w której mleko albo jego produkty odgrywają główną rolę. Następ-nie muszą swoje dzieło sfotografować, a opis wykonanego dania, np. przepis czy sugestie podania, przedstawić w formie plastycznej. Zdjęcie potrawy i skan pracy plastycznej trzeba przesłać za pośrednictwem szkoły w formie cyfrowej (np. skanu) na adres mleko@landbrand.pl. W tytule maila należy wpisać – „To co z mleka chęt-nie jemy i fotografujemy”, a w treści imię i nazwisko uczestnika, oznaczenie szko-ły, klasy oraz nazwisko wychowawcy.
Na prace konkursowe czekamy do 5 czerwca br. do godz. 23:59:59. Autorzy pięciu najlepszych otrzymają bardzo atrakcyjne nagrody.
Nagrody organizator przewidział też dla nauczycieli, którzy nadeślą największa licz-bę prac plastycznych.
Celem projektu „Mamy kota na punkcie mleka” jest wzmocnienie pozytywnego wi-zerunku mleka i produktów mlecznych pochodzących z Polski.Dzięki ciekawej for-mie komunikacji dzieci mają okazję przekonać się jakie korzyści niesie wprowa-dzanie mleka i jego przetworów do codziennej diety. Do programu można się jesz-cze zgłaszać. Wystarczy wejść na stronę www.kochammleko.pl i wypełnić formularz zgłoszeniowy zmieszczony w zakładce „Dołącz do nas”.
Pamiętajmy, że mleko i produkty mleczne zajmują bardzo ważne miejsce w pira-midzie żywieniowej. Nie może ich zabraknąć w diecie dziecka, bo mają składniki niezbędne do rozwoju młodego człowieka. Dzieci w wieku szkolnym powinny wypi-jać od 3 do 4 szklanek dziennie lub stosować zamienniki w postaci jogurtu, kefiru, maślanki, serów twarogowych lub żółtych.
Program Mamy kota na punkcie mleka jest sfinansowany z Funduszu Promocji Mle-ka i prowadzony przez Polską Izbę Mleka we współpracy z Polską Federacją Hodowców Bydła i Producentów Mleka.
Biuro Prasowe Kampanii Mamy kota na punkcie mleka
Mojej córki klasa bierze udział