W dniach 25-28 września br. odbędzie się kolejna edycja Międzynarodowych Targów Wyrobów spożywczych Polagra Food w Poznaniu. Targi od lat są miejscem prezentacji osiągnięć branży i rozmów o jej przyszłości, a przede wszystkim rozwoju długofalowych relacji biznesowych spożywczej.
Polscy producenci żywności stanęli w obliczu dość znaczących zmian. Embargo, coraz większy protekcjonizm europejskich rynków, rosnąca świadomość konsumencka sprawiają, że branża spożywcza nieustannie potrzebuje efektywnych działań skoncentrowanych na rozwoju struktury rynków eksportowych, a także na budowie silnych marek na rynku krajowym.
Uczestnictwo w targach Polagra Food stwarza szansę na dotarcie do naprawdę szerokiego grona potencjalnych klientów. Wśród nich znajdują się nie tylko przedstawiciele sieci handlowych, ale także właściciele hurtowni spożywczych oraz firmy zajmujące się dystrybucją żywności. Obecność reprezentantów detalu również jest zauważalna i ma ogromny atut w postaci możliwości pozyskania bezcennych informacji z rynku konsumenckiego. Na targach Polagra Food nie brakuje również przedstawicieli sektora HoReCa – restauratorów i szefów kuchni, którzy uczestniczą w odbywających się w tym samym czasie Międzynarodowych Targach Gastronomii Polagra Gastro, ale z wielkim zainteresowaniem przeglądają się nowościom producentów żywności.
Ważnym czynnikiem, które decyduje o udziale wielu firm w targach, jest możliwość poszerzenia kontaktów biznesowych na płaszczyźnie międzynarodowej. Współpraca organizatorów targów z ambasadami zagranicznymi, a przede wszystkim autorski program Hosted Buyer, co roku skutkują licznymi delegacjami kupców zagranicznych zainteresowanych pozyskaniem partnerów handlowych z Polski. Rozwój możliwości eksportowych to ważny aspekt dla firm, które decydują się na udział w targach Polagra Food. Dlatego co roku
konsultujemy z przedstawicielami branży spożywczej kierunki, które są dla niej perspektywiczne i to właśnie im poświęcamy uwagę przygotowując działania promocyjne targów. – podkreśla Miłosz Jankowiak, Dyrektor Projektu Polagra Food. Nie możemy jednak zapominać o rynku rodzimym, który ewoluuje i przed którym stoją wyzwania w postaci oczekiwań konsumentów. Dlatego intensyfikujemy nasze działania mające na celu promocję polskich firm i marek na rynku krajowym. – dodaje.
Promocja polskiej żywności to wielokrotnie stawiamy cel przez stowarzyszenia branżowe. Środkiem w jego realizacji z pewnością jest komunikowanie wyjątkowej jakości polskiego mięsa i jego przetworów, produktów mleczarskich, słodyczy, przetworów owocowo-warzywnych. Złoty Medal MTP o jaki mogą ubiegać się wystawcy targów Polagra Food, to z pewnością doskonała rekomendacja, a co najważniejsze, znana konsumentom i budząca ich zaufanie. Organizatorzy targów w swoich działaniach promocyjnych mocno podkreślają także innowacyjność oferty wystawców targów. Nowości rynkowe promowane są poprzez liczne kanały z uwzględnieniem klientów biznesowych, mediów branżowych oraz konsumentów.
Targi Polagra Food od lat stanowią wydarzenie, którego głównym atutem są szerokie możliwości nawiązania współpracy z nowymi odbiorcami. Wieloletnie doświadczenie w pozyskiwaniu profesjonalnych zwiedzających, ogromne zaangażowanie w promocję wydarzenia oraz marek obecnych na targach, a także współpraca
ze stowarzyszeniami sprawiają, że Polagra Food jest jednym z istotnych elementów w promocji polskiej żywności nie tylko w kraju, ale i na świecie.
Więcej informacji: www.polagra-food.pl.