Inspiracje oraz produkty z całego świata dla branży spożywczo-gastronomicznej i opakowaniowej
Polagra to dla branży spożywczej natchnienie i globalny przegląd ofert, ale też promocja polskiej gospodarki. Ekspozycję tworzy szerokie grono producentów mięs i wędlin, dodatków do żywności, ziół, przypraw, produktów mleczarskich, wyrobów piekarskich, cukierniczych, słodyczy, przetworów owocowo-warzywnych, win, wódek i likierów oraz żywności ekologicznej. W tym samym czasie odbywają się również Międzynarodowe Targi Gastronomii Polagra Gastro, Targi Wyposażenia Hoteli Invest Hotel, a cały blok targowy rozpoczną już
w sobotę Targi Smaki Regionów.
Powrót do kulinarnych korzeni
Konsument XXI wieku coraz częściej czyta etykiety, je w pośpiechu i … jest głodny nowych smaków. Szuka ich podczas zagranicznych wojaży nie zawsze będąc świadomym jak duży potencjał tkwi w tradycji kulinarnej polskich regionów.
Wielkopolanie już od ośmiu lat mają okazję zasmakować w rarytasach przygotowywanych według starych receptur. To właśnie takie produkty oferują Targi Smaki Regionów - kulinarne rarytasy
z niemalże każdego zakątka naszego kraju - gzik i oscypki, kaszanka po kaszubsku, krupniok śląski, miody z rejonu Dolnej Wisły i miód drahimski. Do tego chrupiące pieczywo, aromatyczne wędliny, smażone na piecu powidła, przetwory warzywne i owocowe, grzyby w zalewie i wyśmienite nalewki przyrządzane zgodnie z recepturami przekazywanymi z pokolenia na pokolenia. Takich smakołyków nie znajdziemy w supermarketach, ale apetyt na nie jest ogromny. Jest to też powód, dla którego takie organizacja jak Polska Izba Produktu Regionalnego i Lokalnego już od 16 lat stara się zidentyfikować kulinarne dziedzictwo Polski i ocalić przed zapomnieniem, przyznając Kulinarne Perły w konkursie „Nasze Kulinarne Dziedzictwo - Smaki Regionów".
Co na to smakosze? Z każdą edycją targów frekwencja jest większa. Starsze pokolenie doskonale pamięta tradycyjne potrawy i produkty wytwarzane w małych gospodarstwach, chętnie do nich wraca
i jest ich orędownikiem wśród młodego pokolenia. Na korzyść działają też trendy w gastronomii, wśród których coraz bardziej istotna jest praca z produktem lokalnym. - mówi Miłosz Jankowiak, Dyrektor Projektu.
Jak co roku, na czas trwania targów zaplanowano wiele atrakcji. Stowarzyszenie Rzemieślników Piekarstwa RP przybliży metody wyrobu tradycyjnego pieczywa, a Stowarzyszenie Polska Ekologia będzie promować polskie owoce i warzywa. Nie zabraknie też pokazów kulinarnych i występów artystycznych. Ciekawostką w tym roku z pewnością będzie prezentacja wyrobów z regionów partnerskich Wielkopolski - włoskiego Emilia-Romania oraz Chungcheongnam-do w Korei Południowej.
W obliczu wyzwań stawianych przez branżę i konsumentów
Ponad 350 wystawców zaprezentuje w tym roku swoją ofertę na Międzynarodowych Targach Wyrobów Spożywczych Polagra Food. To będzie wielka „uczta”, na tle której dojdzie
do rozmów biznesowych i walki o pozycję na sklepowych półkach.
Kondycja polskiej branży spożywczej od lat utrzymuje się na dobrym poziomie. Rosnące
z roku na rok słupki wartości eksportu są tego najlepszym dowodem, ale nie każdy sektor może odetchnąć z ulgą. Jesteśmy liderem w produkcji drobiu. Nasza żywność ekologiczna powoli,
ale jednak podbija kubki smakowe zagranicznych konsumentów. Przedzieramy się na nowe rynki
z polską wieprzowiną i wołowiną. Niestety, borykamy się z nadpodażą mleka. Wszystkie te branże,
a także przetwórcy owoców i warzyw, producenci słodyczy, napojów, alkoholi nie ustają w dążeniu
do zdobywania nowych rynków i między innymi dlatego będą obecni na targach Polagra Food
w Poznaniu. Jesteśmy świadomi walorów polskiej żywności i wiemy, że znajdzie uznanie na rynkach, na których jest jeszcze nieznana. Do tego trzeba jednak konsekwentnych działań, w które my, jako lider targów dla branży spożywczej w tej części Europy, staramy się włączyć. – informuje Miłosz Jankowiak, Dyrektor Projektu.
Nowe możliwości eksportowe dla producentów to nie jedyny powód, dla którego pojawią się
w Poznaniu. Targi Polagra Food od lat stanowią miejsce, gdzie firmy prezentują innowacyjne wyroby stanowiące odpowiedź na wymagania, jakie przed rynkiem stawiają konsumenci, coraz bardziej kapryśni, szukający nowych smaków i rozwiązań na szybkie przekąski, z alergiami pokarmowymi.
Do tego jeszcze oferta zagranicznych producentów i dystrybutorów – na nią również warto zwrócić uwagę. Pawilon Italian Food & Wine będzie kusił włoskimi serami, wędlinami, lodami i przetworami
z owoców i warzyw. Likier makowy? Warto sprawdzić czy wypełni jakąś niszę w potrzebach konsumentów. Cztery targowe dni to idealny czas, by wyszukać to, co może zaspokoić apetyt klientów i rozmawiać o warunkach współpracy.
Polagra Food to również wydarzenie, w czasie którego przedstawiciele branży dyskutują
o ważnych zmianach zachodzących w procesie dystrybucji, a tych nie brakuje. Nowe regulacje prawne w handlu, środki komunikacji marketingowej, technologie wywołują głód wiedzy, który będzie można zaspokoić właśnie na Polagrze. Dla właścicieli sklepów z żywnością eko z pewnością interesujące będą seminarium na temat promocji bioproduktów, podczas którego eksperci zweryfikują wizerunek nabywcy ekoproduktów i zarekomendują najskuteczniejsze kanały promocji, które pozwolą do niego dotrzeć. Nie zabraknie też dyskusji na temat trendów w reklamie online. Interesująco zapowiada się również kongres branży spożywczej, podczas którego omawiane będą miedzy innymi konsekwencje wprowadzenia podatku od handlu, wpływ nowych technologii na sprzedaż, zalety i wady outsourcingu, a także regulacje prawne i nowe rozwiązania w zakresie opakowań i recyklingu. W Strefie Inspiracji ARR będzie można z kolei porozmawiać o możliwościach handlowych i inwestycyjnych polskiej branży rolno-spożywczej na rynkach Afryki i Azji.
Jakość w gastronomii
Polski rynek gastronomii ewoluuje i staje się bezkompromisowy. Motorem zmian są klienci, którzy coraz częściej jadają poza domem i którzy zaczynają mieć coraz większe wymagania wobec jakości dania, obsługi i samego lokalu.
Tą jakość można zbudować w oparciu o wyposażenie lokalu, dobre menu i zaangażowany personel,
a targi dla gastronomii zawsze będą najlepszym źródłem wiedzy na temat nowatorskich rozwiązań, zarówno tych sprzętowych, jak i koncepcyjnych. Pod tym względem, na polskim rynku, wydają się przodować Międzynarodowe Targi Gastronomii Polagra Gastro w Poznaniu, które stały się centrum inspiracji biznesu gastronomicznego.
Od lat ekspozycję tworzą czołowi polscy producenci i dystrybutorzy sprzętu do profesjonalnych kuchni i nie inaczej będzie w tym roku. Pojawią się również propozycje spoza Polski. Te będzie można zobaczyć w Galerii Innowacji. W tej specjalnie strefie znów pojawi się sporo nowatorskich rozwiązań, które pozwolą zwiększyć wydajność powierzchni technologicznej w kuchni czy elastyczność
w wydawaniu posiłków, przyspieszyć przygotowanie dań, a także zredukować jego koszty.
Zaprezentowane zostaną całkiem nowe koncepty gastronomiczne, dzięki którym lokale będą mogły rozszerzyć ofertę dla gości, a tym samy zwiększyć sprzedaż. Nie zabraknie też rozwiązań zapewniających bezpieczeństwo pracy w kuchni. Wśród tych koncepcji będą nie tylko premiery polskie, ale także światowe!
Jakość lokalu tworzona jest również przez jego indywidualny styl kulinarny i dobre menu. Podczas targów Polagra Gastro nie zabraknie inspiracji jak tą bronią posługiwać się na rynku. Opowiedzą o tym profesjonaliści między innymi podczas drugiej edycji Master Class Show. Na kulinarnej scenie pojawią się niezwykle doświadczeni szefowie kuchni. Sebastian Krauzowicz opowie o wyzwaniach związanych z funkcją trenera kadry narodowej juniorów. Józef Sadkiewicz odkryje przed widzami tajemnice kuchni myśliwskiej. Patryk Dziamski zajmie się z kolei takimi tematami jak start-up restauracji czy organizacja kolacji szefów kuchni. O pracy w gastronomii opowiedzą również Jarosław i Grażyna Uścińscy oraz Paweł Serafin. W strefie Master Class Show odbędzie się również Chef Challenge, czyli pojedynek mistrzów na smaki wykreowane z wykorzystaniem produktów ukrytych w black boxach.
W konkurencji wystartują m.in. Michał Kuter i Rafał Godziemski.
Lokal gastronomiczny zawsze będzie podlegał prawom rynku. Jeśli jest zysk, to wcześniej musiał być koszty. Jak je ograniczać? Jak budować zaangażowanie zespołu, które zwiększy obroty o min. 10%? Mądre zarządzanie to podstawa, a jego zasady przestawi doradca gastronomiczny, Piotr Rogowski oraz znany z programu Hell’s Kitchen Paweł Gruba. Warto zaczerpnąć wiedzy od praktyków. W końcu należy uczyć się od najlepszych.
Tegoroczne targi Polagra Gastro (26-29 września 2016) będą inspirować. Zarówno doświadczeni restauratorzy jak i kucharze znajdą tu podpowiedzi, które pozwolą im nie tylko zmienić standardy pracy, ale przede wszystkim zachęcą do poszukiwania nowych rozwiązań i podejmowania wyzwań, które przełożą się na wysoką jakość usług gastronomicznych.
W gotowaniu jak w sztuce, liczy się indywidualizm
Najlepsi szefowie kuchni to Ci, którzy są kreatorami i swój kunszt budują przede wszystkim
na autorskich pomysłach. Czy właśnie tak zaprezentują się uczestnicy startujący Kulinarnym Pucharze Polski 2016?
Eliminacje do tegorocznej edycji tego najważniejszego w polskiej gastronomii wydarzenia dedykowanego profesjonalistom rozpoczęły się już w ubiegłym roku. W trzynastu konkursach nominowanych, stanowiących eliminacje do półfinału Kulinarnego Pucharu Polski, wystartowało 200 kucharzy, którzy łączenie przygotowali ponad 2000 porcji konkursowych. Skąd się bierze tak duże zainteresowanie awansem do Kulinarnego Pucharu Polski? Wynika ono nie tylko z ogromnego apetytu na tytuł „Najlepszego z najlepszych”, uznanie środowiska gastronomii i wielu nagród, których w tym roku, dzięki organizatorom i sponsorom konkursu jest bardzo dużo. To także zasługa zasad, jakimi kierujemy się my, jako organizatorzy projektu, oraz Rada Programowa konkursu, ciągłej dbałości o to, by były one przejrzyste i pozwalały na uczciwą ocenę, a także by stanowiły pretekst dla zawodników do rozwijania i doskonalenia umiejętności. – objaśnia Filip Bittner, Dyrektor Grupy Produktów na Międzynarodowych Targach Poznańskich, nadzorujący projekt.
W tym roku półfinał konkursu odbędzie się 27 września. Tego dnia zawodnicy pojawią się
na targach Polagra Gastro, w nienagannym stroju kucharskim, z opracowanym autorskim pomysłem na przystawkę i deser oraz marzeniem, by stanąć na najwyższym podium podczas uroczystej Gali
w Sali Ziemi. Walka z pewnością będzie zacięta, a atmosferę tegorocznego półfinału niewątpliwie podgrzeje udział zwycięzcy z 2015 roku – Rafała Grzegorzka, który wystąpi w duecie z laureatem edycji 2014, Przemysławem Gryzem. Co dalej? Półfinaliści, którzy dobrze odrobili zadanie domowe, starannie przemyśleli pomysł konkursowych dań uwzględniając składniki obowiązkowe, opanowali
do perfekcji techniki kulinarne i przyjmą jedynie tą motywującą dawkę stresu, zakwalifikują się
do finału, który odbędzie się 28 września. To zawsze wyjątkowy dzień dla środowiska gastronomii,
które wtedy licznie przybywa do Poznania, by doświadczyć momentu twórczego, uczyć się czy znaleźć inspirację. W tym roku finaliści będą przygotowywać danie główne na bazie miecznika, homara, śliwki suchlońskiej i nalewki polskiej. Wygra ten, który w oczach międzynarodowego Jury, stworzy dzieło sztuki o zaskakującym smaku, zrównoważonych teksturach, a przy tym doskonale prezentujące się na talerzu.
Kto ma szansę na najwyższe miejsce na podium w Kulinarnym Pucharze Polski? Perfekcyjnie opanowane techniki to tylko część drogi do sukcesu. Według Jeana Bosa, Przewodniczącego Jury „Najlepszy z najlepszych” powinien prezentować swój własny, niepowtarzalny styl i nigdy nie kopiować innych, tylko samemu przecierać szlaki i stawać się wzorem do naśladowania. Jeśli uczestnicy konkursu wezmą sobie te słowa do serca, dni 27-28 września będą nie tylko pełne smaku, ale mogę też otworzyć nową kartę w historii gastronomii.
Biznes hotelarski – inwestycje, trendy, inspiracje
Polski rynek hotelarski nieustannie zmienia się i rozwija. Obejmuje różne modele biznesowe
i wiele typów obiektów dostosowanych do potrzeb klientów zarówno biznesowych jak
i indywidualnych.
Trwający wzrost na rynku hoteli w ocenie ekspertów jest stabilny. Producenci i dystrybutorzy wyposażenia otwarci na współpracę z hotelami mają więc o co walczyć. Wielu z nich pojawi się
na Targach Wyposażenia Hoteli Invest Hotel w Poznaniu. Zaprezentują między innymi meble, tekstylia, oświetlenie, akcesoria łazienkowe, wyposażenie stref SPA oraz
Targi Invest Hotel to nie tylko ekspozycja. To również miejsce rozmów o przyszłości polskiego rynku hotelarskiego, efektywnym zarządzaniu obiektami, potencjale inwestycyjnym rynków zagranicznych
i trendach marketingowych. Rozpocznie je druga edycja Hotel Investors Meeting (27-27 września) – spotkania inwestorów hotelarskich i właścicieli hoteli, moteli, pensjonatów. Zaproszeni goście przedstawią potencjał rynków w Polsce oraz na Ukrainie i Białorusi, podzielą się doświadczeniem
z zakresu pozyskiwania wsparcia dla hotelarskich projektów inwestycyjnych, również finansowego. Niezbędną wiedzę zyska tu każdy zainteresowany skutecznym, szybkim i fachowym wdrażaniem hotelarskich projektów inwestycyjnych, a także poprawą działalności istniejących już hoteli.
Niewątpliwie, kluczowym wydarzeniem targów stanie się trzecia edycja Hotel Marketing Conference (28-28 września), która w ubiegłym roku przyciągnęła ponad 200 słuchaczy związanych z rynkiem hotelarskim. Tematem przewodnim spotkania będzie znaczenie marki w branży hotelarskiej. Ponad 20 prelegentów przez dwa dni będzie dzielić się swoimi spostrzeżeniami i wiedzą z zakresu budowania hotelowego brandu i rozwijania go z dużym naciskiem na takie formy promocji jak kampanie AdWords i Facebook Ads. Organizatorzy wydarzenia szacuję, że w tym roku liczba uczestników będzie dwukrotnie większa na co wskazuje liczba już zarejestrowanych słuchaczy. Konferencję zakończy wybór najlepszych marek hotelarskich w konkursie Hotel Brand Awards.
Produkty nagrodzone laurem Złoty Medal MTP:
Lista produktów nagrodzonych Złotym Medalem MTP
na Międzynarodowych Targach Wyrobów Spożywczych POLAGRA FOOD 2016
BrandNet – siatka wędliniarska z etykietą znakującą
Nomanet Sp. z o.o., Piekary Śląskie
Zgłaszający: Nomax Trading Sp. z o.o., Piekary Śląskie
pawilon 7A, stoisko 48
CHEDDAR Ser topiony w plastrach
Spółdzielnia Mleczarska MLEKOVITA, Wysokie Mazowieckie
pawilon 7, stoisko 16
COLLAREX® Jadalna osłonka kolagenowa
Novica Sp. z o.o., Piekary Śląskie
Zgłaszający: Nomax Trading Sp. z o.o., Piekary Śląskie
pawilon 7A, stoisko 48
DuoPack Ser Gouda bez laktozy i Ser Sokół bez laktozy
Spółdzielnia Mleczarska MLEKOVITA, Wysokie Mazowieckie
pawilon 7, stoisko 16
Ekologiczne jogurty „Svalya MIAU”
JSC „PIENO ŽVAIGŽÉS”, Litwa
pawilon 7, stoisko 38
Goldfish Kiss (Pocałunek Złotej Rybki)
WPPHU ELENA Import-Export Franciszek Siegień, Żelazków
Zgłaszający: LIO FIBER Gracja Maciaszek, Warszawa
pawilon 7A, stoisko 35
Grupa serków o smaku: czekoladowym z wiśnią, czekoladowym z gruszką, czekoladowym z pomarańczą
Średzka Spółdzielnia Mleczarska JANA, Środa Wielkopolska
pawilon 7, stoisko 31
Jogurt naturalny bez laktozy 2,5% marki Łowicz
Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu, Łowicz
pawilon 7, stoisko 18
Jogurt typ grecki
Zakład Przetwórstwa Mleka „MLECZ” Sp. z o.o., Wolsztyn
Zgłaszający: Wielkopolska Spółdzielcza Składnica Mleczarska, Poznań
pawilon 7, stoisko 23
Karkówka wieprzowa bez kości ekstra
PINI Polonia Sp. z o.o., Kutno
pawilon 7A, stoisko 48A
Masło Ekstra Łowickie 82% bez laktozy 125 g
Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu, Łowicz
pawilon 7, stoisko 18
Mleko UHT Łaciate Junior 3,8% tł. 1l
Spółdzielnia Mleczarska „MLEKPOL” w Grajewie, Grajewo
pawilon 7, stoisko 17
Mleko zsiadłe 380 g
Spółdzielnia Mleczarska „MLEKPOL” w Grajewie, Grajewo
pawilon 7, stoisko 17
SALATOS Ser sałatkowy typu greckiego, ser miękki
Spółdzielnia Mleczarska MLEKOVITA Oddział Produkcyjny KURPIE w Baranowie, Baranowo
Zgłaszający: Spółdzielnia Mleczarska MLEKOVITA, Wysokie Mazowieckie
pawilon 7, stoisko 16
Ser HAVARTI bez laktozy, plastry
Spółdzielnia Mleczarska MLEKOVITA, Wysokie Mazowieckie
pawilon 7, stoisko 16
Ser pleśniowy LAZUR BŁĘKITNY
Spółdzielnia Mleczarska LAZUR, Nowe Skalmierzyce
pawilon 7, stoisko 15
Ser sałatkowy Festkoz z mleka koziego 250 g
„AGRO-DANMIS” Gramowscy Sp.J., Wyszyny
pawilon 7, stoisko 24
Ser Złoty Mazur w plastrach MLEKPOL 150 g
Spółdzielnia Mleczarska „MLEKPOL” w Grajewie, Grajewo
pawilon 7, stoisko 17
SUPER BODY ACTIVE Mleczny napój proteinowy o wysokiej zawartości białka – smak bananowy UHT
Spółdzielnia Mleczarska MLEKOVITA, Wysokie Mazowieckie
pawilon 7, stoisko 16
SUPER BODY ACTIVE Mleczny napój proteinowy o wysokiej zawartości białka – smak czekoladowy UHT
Spółdzielnia Mleczarska MLEKOVITA, Wysokie Mazowieckie
pawilon 7, stoisko 16
SUPER BODY ACTIVE Mleczny napój proteinowy o wysokiej zawartości białka – smak truskawkowy UHT
Spółdzielnia Mleczarska MLEKOVITA, Wysokie Mazowieckie
pawilon 7, stoisko 16
Szynka Piero z papryką
PINI Polska Sp. z o.o., Kutno
pawilon 7A, stoisko 48A
Szynka Piero z parmezanem
PINI Polska Sp. z o.o., Kutno
pawilon 7A, stoisko 48A
Szynka Piero z pieprzem
PINI Polska Sp. z o.o., Kutno
pawilon 7A, stoisko 48A
Twaróg sypki półtłusty
Spółdzielnia Mleczarska MLEKOVITA, Wysokie Mazowieckie
pawilon 7, stoisko 16
Wielkopolski ser smażony z kminkiem 200 g
Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Czarnkowie, Czarnków
pawilon 7, stoisko 34
WYDOJONE Mleko bez laktozy UHT
Spółdzielnia Mleczarska MLEKOVITA, Wysokie Mazowieckie
pawilon 7, stoisko 16
Lista produktów nagrodzonych Złotym Medalem MTP
na Międzynarodowych Targach Gastronomii POLAGRA GASTRO 2016
Ekspres ciśnieniowy FAEMA E71
GRUPPO CIMBALI S.P.A. , Włochy
Zgłaszający: PRIMULATOR Sp. z o.o., Łódź
pawilon 8, stoisko 47
Filtr tłuszczowy UV-Turbo
JEVEN OY, Finlandia
Zgłaszający: JEVEN Sp. z o.o., Poznań
pawilon 6A, stoisko 3
PUREMIX: zintegrowane rozwiązanie systemowe napojów zimnych PURENA dla HoReCa
BELFOOD Sp. z o.o., Katowice
pawilon 8, stoisko 36