Letnie spotkania z QAFP dobiegły końca. Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego odwiedziła do tej pory Serock – raj warszawskiej aglomeracji, Opalenicę – miasto pierwszego polskiego motocykla, a od czasu Euro2012 również fanów piłki nożnej, Sopot z pięknymi plażami i słynnym molo. 30 sierpnia zawitała do magicznego Krakowa, gdzie odbyło się podsumowanie kampanii „Jakość jest sztuką – spotkania z QAFP” i inauguracja spotu z udziałem ambasadorów QAFP – Pawła Królikowskiego i Piotra Machalicy.
Impreza, w ramach kampanii „Jakość jest sztuką – spotkania z QAFP”, sfinansowana ze środków Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego odbyła się w krakowskim hotelu Sheraton. Uczestniczyli w niej prezes UPEMI Wiesław Różański, ambasadorowie akcji – Paweł Królikowski i Piotr Machalica, a także Mistrzowie Kuchni QAFP – Dariusz Zahorański, Adam Michalski, Carlos Gonzalez – Tejera.
Witając gości prezes Różański podkreślił, że „produkty ze znakiem QAFP są coraz częściej poszukiwane przez konsumentów. Polacy doceniają jakość tych wyrobów, a także ich powtarzalny smak. Zauważamy również rosnące zainteresowanie wśród sieci handlowych, które chętnie dystrybuują wyroby ze znakiem.”
Słowa te potwierdzają badania MilwardBrown zrealizowane na zlecenie Agencji Rynku Rolnego, z których wynika, że System Gwarantowanej Jakości Żywności QAFP zna już 8% konsumentów. To bardzo dobry wynik, biorąc pod uwagę, że System funkcjonuje dopiero od 2009 roku.
Paweł Królikowski – znany i lubiany aktor, poinformował, że „wyroby produkowane zgodnie z restrykcyjnymi wymogami Systemu dostępne są w ponad 2000 sklepów w całej Polsce”. Piotr Machalica dodał, zaś że „to zainteresowanie produktami QAFP nie dziwi. Mięso wieprzowe, drobiowe i wędliny z tym znakiem są wyjątkowo smaczne, charakteryzują się bardzo wysoką jakością.”
Aktorzy zgodnie potwierdzili, że lepiej jest kupić mniej za więcej, niż później niesmaczną żywność wyrzucać.
Mistrzowie Kuchni QAFP – Dariusz Zahorański, Adam Michalski, Carlos Gonzalez – Tejera jednogłośnie podkreślali, że produkty z certyfikatem Systemu używane w kuchni są przejawem dążenia do doskonałości. Dzięki nim możemy gościom restauracji, ale również najbliższym zgromadzonym przy domowym stole podarować to, co najlepsze. Bo gotowanie to sztuka, do której używa się głowy, ale przede wszystkim serca!
Po oficjalnej konferencji prasowej i dyskusji, bogaci w wiedzę o Systemie, uczestnicy spotkania mogli osobiście przekonać się o walorach smakowych i odżywczych mięsa najwyższej jakości serwowanego przez Mistrzów Kuchni QAFP. Polędwiczki, karkówki, wędliny rozpływały się w ustach i powodowały najwyższe doznania smakowe.
System Gwarantowanej Jakości Żywności QAFP został opracowany w 2009 roku przez Unię Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego. Dotyczy on kulinarnego mięsa wieprzowego (schab, szynka, karkówka, polędwiczka, łopatka), mięsa z piersi kurczaka, indyka i gęsi, a także wędlin drobiowych i wieprzowo-wołowych. W ramach Systemu produkuje obecnie 16 zakładów mięsnych, zaś liczba hodowców wynosi 484 fermy.
„Szacujemy, że do końca roku wśród producentów żywca liczba zwiększy się o około 20-30%, zaś w przypadku zakładów mięsnych o około 50%. Rosnąć będzie również sieć dystrybucji i liczba punktów, w których można będzie zakupić produkty ze znakiem QAFP” – prognozuje prezes UPEMI Wiesław Różański.
Wraz z zakończeniem kampanii „Jakość jest sztuką – spotkania z QAFP” nie kończą się działania promocyjne UPEMI. Prezes Unii Wiesław Różański już zapowiedział kolejne kampanie, finansowane zarówno ze środków Funduszy Promocji, jak również z Unii Europejskiej. Mają one na celu nie tylko promocję wśród Polaków Systemu QAFP, ale również działania informujące o niepowtarzalnych walorach mięsa z Polski na rynkach zagranicznych.
www.upemi.pl
www.qafp.pl
Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego to związek pracodawców zrzeszający podmioty branży mięsnej. Jej celem jest reprezentowanie interesów gospodarczych, ochrona prawna oraz kształtowanie jednolitego stanowiska Członków na znaczące dla branży tematy. Posiada doświadczenie w nawiązywaniu kontaktów biznesowych i promocji wyrobów mięsnych z Polski na rynkach koreańskim, rosyjskim, chińskim, niemieckim, amerykańskim i wielu innych.
UPEMI aktywnie korzysta ze wsparcia unijnego i krajowego, w ramach środków przeznaczonych na promocję zrealizowała:
- Program „Stół pełen smaków”,
- Polską restaurację na światowej wystawie EXPO 2010 w Szanghaju,
- Festiwal Polskiego Smaku,
- Polską restaurację na berlińskich targach Grune Woche 2011,
- Kampanię „Tradycja, jakość i europejski smak”,
- serię szkoleń dla nauczycieli gastronomii.
UPEMI rozpoczyna również realizację 3-letniej kampanii „Tradycja i jakość europejskiego mięsa”, która jest przeznaczona na rynek Korei Południowej, Wietnamu i USA. Wartość akcji wynosi 4 956 861,06 euro.
Od 2009 r. Unia realizuje swoje priorytetowe działanie - System Gwarantowanej Jakości Żywności QAFP. W celu jego promocji zrealizowała szereg kampanii z udziałem Piotra Machalicy i Pawła Królikowskiego, spotkania z konsumentami, degustacje, akcje medialne.