Czy można zwiększyć sprzedaż o 15% bez konieczności inwestycji? Czasami wystarczy zmienić strategię marketingową swojej firmy, by szybko uzyskać wymierne korzyści. Krajowy System Usług oferuje przedsiębiorcom profesjonalne doradztwo, za które płacą zaledwie część ceny rynkowej lub, jeśli usługa jest dofinansowana w 100%, korzystają bezkosztowo. Firma Amelli z Lublina jest dowodem na to, że warto skorzystać z usług KSU i zwiększyć swoją szansę na sukces.
Wysoka jakość i oryginalny smak to znaki rozpoznawcze firmy Amelli z Lublina. Przedsiębiorstwo zajmuje się produkcją makaronów typu włoskiego. W jego ofercie można znaleźć między innymi fusilli, linguine, gigli, pappardelle, tagliatelle czy penne. Są to makarony wytwarzane według specjalnej receptury, z użyciem świeżych składników wysokiej jakości. Sekretem ich smaku jest przede wszystkim włoska mąka durum oraz świeże jaja.
Pomimo że Amelli oferuje produkt najwyższej jakości, firmie potrzebne było profesjonalne wsparcie, aby rozwinąć biznes. Przepisem na sukces okazała się oferta Krajowego Systemu Usług. Do drugiego kwartału br. ośrodki KSU świadczyły usługę doradztwa marketingowego dla mikro- i małych przedsiębiorstw z branży przetwórstwa rolno-spożywczego. Firma Amelli nawiązała współpracę ze Stowarzyszeniem Rozwoju Aktywności Społecznej „Triada” z Chełma, jednym z kilkunastu ośrodków KSU świadczących usługę doradztwa. Producent makaronów okazał się idealnym kandydatem, aby zakwalifikować się do programu pilotażowego doradztwa dofinansowanego aż do 100% wartości usługi.
Stowarzyszenie Rozwoju Aktywności Społecznej „Triada” przeprowadziło specjalistyczny audyt działalności przedsiębiorstwa, a następnie przygotowało raport marketingowy, w którym zaproponowało właścicielom Amelli zestaw wcześniej w firmie nie stosowanych rozwiązań marketingowych.
Współpraca z Amelli przebiegała bez zakłóceń i okazała się bardzo owocna. Firma ma duży potencjał rozwojowy i chętnie nawiązuje kontakty z nowymi kontrahentami. Ponadto, firma jest otwarta na potrzeby rynku i klientów, dlatego nieustannie stara się rozwijać swoje produkty – mówi Anna Frąckiewicz z Stowarzyszenia Rozwoju Aktywności Społecznej „Triada”.
Firmie Amelli zależało na opracowaniu strategii komunikacji z klientami oraz planu dotarcia do potencjalnych kontrahentów. Odpowiedzią na tę potrzebę były gotowe wzory mailingowe przeznaczone do kontaktu z klientami. Zmonitorowano wybrane miasta oraz regiony, do których chciała dotrzeć firma, a następnie na tej podstawie stworzono bazę potencjalnych kontrahentów. Uzupełnieniem doradztwa było stworzenie wzoru ulotek reklamowych promujących nowe produkty. Poza tym, firma w charakterze wystawcy wzięła udział w targach Euro Gastro 2014 w Warszawie, dzięki czemu nawiązała nowe kontakty handlowe. Dzięki podjętym działaniom, firma nawiązała współpracę z siedmioma nowymi kontrahentami z Warszawy i Krakowa, przez co odnotowano wzrost obrotu o około 15%.
Przeprowadzając doradztwo chcieliśmy się skupić na tym, co wyróżnia Amelli na tle podobnych przedsiębiorstw. Największą jej siłą są ciekawe i smaczne produkty. Firma przywiązuje dużą wagę do jakości swoich produktów. Korzysta z włoskiej mąki durum i świeżych jaj, a w procesie produkcji rezygnuje z konserwantów. Dzięki temu makarony i ravioli Amelli mają szansę stać się przebojem na polskim rynku – dodaje Anna Frąckiewicz.
Z programu pilotażowego KSU skorzystało kilkuset przedsiębiorców z całej Polski. Badanie przeprowadzone pośród klientów usługi pokazało wysoką skuteczność usługi. Obecnie Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości przygotowuje kolejne konkursy, dzięki którym przedsiębiorcy będą mogli korzystać z profesjonalnych usług biznesowych. Już wkrótce przedsiębiorcy działający w branży przetwórstwa rolno-spożywczego będą mogli ponownie skorzystać z usługi w zakresie marketingu i sprzedaży produktów. Dodatkowo przedsiębiorcy będę mogli skorzystać z usługi doradztwa w prowadzeniu działalności gospodarczej. l, oraz zarządzania efektywnością energetyczną. Więcej informacji na temat oferty znajduje się pod adresem: http://ksu.parp.gov.pl/pl/oferta_ksu
Informacje dla przedsiębiorców, porady, wskazówki, jak założyć firmę, jak się rozliczyć, jaką wybrać formę prawną dla nowo zakładanej firmy, a nawet pomoc w szukaniu finansowania -– to nowoczesne środki rozwoju przedsiębiorczości, jakie oferuje Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości w ramach Krajowego Systemu Usług.
KSU powstał w październiku 1996 r. z inicjatywy Polskiej Fundacji Promocji i Rozwoju Małych i Średnich Przedsiębiorstw (obecnie Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości), która wspiera system organizacyjnie i merytorycznie, czuwa nad jakością usług świadczonych przez ośrodki KSU i ich konsultantów, m.in. poprzez systematycznie prowadzone audyty oraz inne działania – informacyjne, szkoleniowe i doradcze.
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) jest agencją rządową podlegającą Ministrowi właściwemu ds. gospodarki. Powstała na mocy ustawy z 9 listopada 2000 roku. Zadaniem Agencji jest zarządzanie funduszami z budżetu państwa i Unii Europejskiej, przeznaczonymi na wspieranie przedsiębiorczości i innowacyjności oraz rozwój zasobów ludzkich.
Misją PARP jest tworzenie korzystnych warunków dla zrównoważonego rozwoju polskiej gospodarki poprzez wspieranie innowacyjności i aktywności międzynarodowej przedsiębiorstw oraz promocja przyjaznych środowisku form produkcji i konsumpcji.
Celem działania Agencji jest realizacja programów rozwoju gospodarki wspierających działalność innowacyjną i badawczą małych i średnich przedsiębiorstw (MSP), rozwój regionalny, wzrost eksportu, rozwój zasobów ludzkich oraz wykorzystywanie nowych technologii.
W perspektywie finansowej obejmującej lata 2007-2013 Agencja jest odpowiedzialna za wdrażanie działań w ramach trzech programów operacyjnych Innowacyjna Gospodarka, Kapitał Ludzki i Rozwój Polski Wschodniej.