W trakcie Euro2012 w hotelu Remes Sport & Spa w Opalenicy przebywała reprezentacja Portugalii, na czele z Christiano Ronaldo. Około rok później to wspaniałe miejsce odwiedziła Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego organizując tam kolejną imprezę z cyklu „Jakość jest sztuką – spotkania z QAFP”.
„Jakość trudno jest jednoznacznie i ostatecznie zdefiniować. To z jednej strony gra portugalskich piłkarzy, a z drugiej zaś, w kuchni, to wyroby produkowane w Systemie QAFP!” – powiedział prezes UPEMI Wiesław Różański otwierając spotkanie, sfinansowane ze środków Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego.
Prezes UPEMI dodał, że „zależy nam, aby każdy z nas jadł dobrze i żył dobrze. System Gwarantowanej Jakości Żywności QAFP został stworzony między innymi po to, aby chronić podniebienie konsumentów, a jednocześnie, aby bronić interesy producentów, którzy posiadają certyfikat. W najbliższej przyszłości asortyment produktów ze znakiem zostanie powiększony między innymi o najwyższej jakości pieczywo.”
W rozmowach udział wzięli także ambasadorowie akcji – Paweł Królikowski i Piotr Machalica, mistrzowie kuchni – Adam Michalski i Carlos Gonzalez - Tejera. Wśród gości obecni byli między innymi zastępca prezesa Agencji Rynku Rolnego Lucjan Zwolak, wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego Mateusz Klemenski i wielu przedstawicieli lokalnych organizacji i mediów.
„Należy stanowczo podkreślić, że cała polska żywność dostępna na rynku jest bezpieczna dla zdrowia. Mimo obaw, które miały miejsce przed akcesją Polski do Unii Europejskiej, krajowe rolnictwo wytrzymało napór zagranicznej konkurencji. Przed wstąpieniem do Wspólnoty eksportowaliśmy produkty za ponad 4 miliardy euro, w roku 2012 kwota ta wzrosła do ponad 17 miliardów euro. To świadczy o tym, że obroniliśmy się, nie tylko na rynku wewnętrznym, ale również europejskim i światowym” – podkreślił zastępca prezesa Agencji Rynku Rolnego, Lucjan Zwolak.
Kampania „Jakość jest sztuką – spotkania z QAFP” jest kontynuacją działań UPEMI pod hasłem „Moje wielkie zdrowe grillowanie – Paweł Królikowski rekomenduje” oraz „Piotr i Paweł, czyli QAFP na święta i od święta”. Celem akcji, której inauguracja odbyła się w maju w Serocku, jest utrwalenie wśród konsumentów świadomości znaku QAFP, poinformowanie o walorach zdrowotnych i smakowych produktów oznaczonych tym symbolem. W ramach akcji przewidziane są liczne spotkania z konsumentami, udział w zagranicznych targach, a także działania medialne.
„W wielu sklepach w całej Polsce dostępne są produkty z oznaczeniem systemu QAFP. Śmiało możemy się nimi chwalić w Europie i świecie. Ten znak jasno pokazuje nam, co jest naprawdę dobre! Smak wyrobów ze znakiem QAFP jest bliski mojemu sercu. To prawdziwa, kulinarna uczta dla zmysłów” – poinformował Paweł Królikowski, aktor znany między innymi z roli Kusego w serialu „Ranczo”.
Drugi z ambasadorów – Piotr Machalica, koneser i smakosz dobrego jedzenia, potwierdził, że „wyroby ze znakiem QAFP nie są najtańsze, ale lepiej kupić mniej produktu wysokiej jakości, niż nabyć duże ilości żywności, która następnie zostanie wyrzucona. Mięso produkowane w Systemie nie wymaga wielkiej ilości przypraw, aby zaspokoić gusta konsumentów.”
Obaj ambasadorowie z przekonaniem informowali gości konferencji, iż wyroby z oznaczeniem QAFP nawiązują do wspaniałych smaków z dzieciństwa, do tradycyjnych metod wytwarzania wędlin.
Po oficjalnej konferencji prasowej, bogaci w wiedzę o Systemie, uczestnicy spotkania mogli osobiście przekonać się o walorach smakowych i odżywczych mięsa najwyższej jakości.
„Produkty ze znakiem QAFP używane w kuchni są przejawem dążenia do doskonałości. Dzięki nim możemy zaskoczyć naszych klientów, podarować im to, co najlepsze. Gotowanie to sztuka. Trzeba to robić z głową, ale także z sercem.” – przekonywał Mistrz Adam Michalski.
Carlos Gonzalez – Tejera dodał, że „używając mięsa ze znakiem QAFP mamy pewność, że potrawa będzie pyszna!”
Pomysłodawcą kampanii „Jakość jest sztuką – spotkania z QAFP” – finansowanej ze środków Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego, jest Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego, która w 2009 roku opracowała System Gwarantowanej Jakości Żywności QAFP. Dotyczy on kulinarnego mięsa wieprzowego, mięsa z piersi kurczaka, indyka i gęsi, a także wędlin drobiowych i wieprzowo-wołowych. Mimo, że system QAFP funkcjonuje na rynku od niedawna, jak wskazują badania przeprowadzone przez MillwardBrown, jest rozpoznawalny wśród 8% konsumentów.
„Jestem pewien, że to dopiero początek i już za rok będziemy dumni z dwucyfrowego wyniku. Naszą aspiracją jest, aby znak znalazł się w pierwszej trójce najbardziej rozpoznawalnych symboli jakości. System QAFP jako pierwszy i jedyny dotyczy różnych produktów – nie tylko mięsa wieprzowego, drobiowego i wędlin. Będziemy go rozszerzać na chleb, owoce, ryby, a nawet słodycze. Ten system będzie kreował przyszłość branży spożywczej w Polsce!” – przekonywał prezes Różański.
O UPEMI
Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego to związek pracodawców zrzeszający podmioty branży mięsnej. Jej celem jest reprezentowanie interesów gospodarczych, ochrona prawna oraz kształtowanie jednolitego stanowiska Członków na znaczące dla branży tematy. UPEMI współpracuje z europejskimi i światowymi organizacjami branżowymi i handlowymi. Posiada doświadczenie w nawiązywaniu kontaktów biznesowych i promocji wyrobów mięsnych z Polski na rynkach koreańskim, rosyjskim, chińskim, niemieckim, amerykańskim i wielu innych.
UPEMI aktywnie korzysta ze wsparcia unijnego i krajowego, w ramach środków przeznaczonych na promocję zrealizowała:
- Program „Stół pełen smaków”,
- Polską restaurację na światowej wystawie EXPO 2010 w Szanghaju,
- Festiwal Polskiego Smaku,
- Polską restaurację na berlińskich targach Grune Woche 2011,
- Kampanię „Tradycja, jakość i europejski smak”,
- serię szkoleń dla nauczycieli gastronomii.
Od 2009 realizuje swoje priorytetowe działanie - System Gwarantowanej Jakości Żywności QAFP. W celu jego promocji UPEMI zrealizowała (między innymi z wykorzystaniem środków z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego) szereg kampanii z udziałem Piotra Machalicy i Pawła Królikowskiego, spotkania z konsumentami, degustacje, akcje medialne.
Więcej informacji:
www.upemi.pl
www.qafp.pl
Zakłady Mięsne z Certyfikatem QAFP
-
Kulinarne mięso wieprzowe i wędliny
- ZM Viando
- Janex Sławomir i Elżbieta Wiesiak Sp. J. (w zakresie rozbioru i dystrybucji)
- ZM Henryk Kania S.A.
- ZPM Grot Sp. J
- ZM Łmeat- Łuków S.A.
- ZPM „Jan Bielesz” Sp. z o.o.
-
Kulinarne mięso z piersi kurczaka i indyka oraz tuszki i elementy młodej polskiej gęsi owsianej
- Indykpol S.A.
- Zakład Drobiarski Witasz S.A.
- Drosed S.A.
- Rzeszowskie Zakłady Drobiarskie RES-DROB Sp. z o.o.
- Konspol BIS Sp. z o.o.
- Kutnowskie Zakłady Drobiarskie EXDROB S.A.
- Polskie Mięso i Wędliny Łukosz Sp. z o.o.
- Sedar S.A.
- Roldrob S.A.
- Janex Sławomir I Elżbieta Wiesiak Sp. J. (w zakresie rozbioru i dystrybucji)