Śniadanie w formie bufetu skierowane było do 30 dziennikarzy branżowych, 3 przedstawicieli WPHI w Szanghaju wraz z zaproszonym Konsulem RP w Shanghaju oraz przedstawicieli Polskiej Izby Mleka i lokalnych organizatorów. Spotkanie to cieszyło się ogromnym zainteresowaniem. Doskonale przemyślana konferencja prasowa połączona z prezentacją produktów na każdym ze stolików w postaci mini deski serów oraz wyodrębnionym stanowiskiem z wyeksponowanymi produktami polskich i europejskich przetwórców mleka stanowiło wyjątkową oprawę do merytorycznej dyskusji po wystąpieniu prelegentów.
Spotkanie rozpoczęło wystąpienie Pani Wiceminister Rolnictwa i Rozwoju Wsi- Zofii Szalczyk. Pani Minister zapytana o skutki rosyjskiego embarga na rynek polski, zaznaczyła iż nie jest ono problemem dla całego kraju, a jedynie dla wybranych przedsiębiorców. Pozytywną stroną tej sytuacji jest intensyfikacja działań promocyjnych na rynku chińskim, mających na celu doprowadzenie do dywersyfikacji rynków.
Pani Dyrektor Polskiej Izby Mleka – Agnieszka Maliszewska w swoim wystąpieniu przedstawiła główne cele kampanii „TRADE MILK” oraz produkty mleczarskie objęte promocją. Podkreśliła bardzo dobrą kondycję producentów przetworów mlecznych z Polski, dynamiczny rozwój spółdzielczości mleczarskiej oraz wyjątkowe walory smakowe i wysoką jakość polskich produktów mlecznych. Zaproszeni goście mogli o tym się przekonać podczas degustacji tychże wyrobów.
Radca Generalny Ambasady RP w Pekinie Andrzej Pieczonka mówił o uproszczonych zasadach certyfikacji ułatwiających wymianę handlową. Zapytany o szanghajską strefę wolnocłową podkreślał, iż deficyt w wymianie handlowej niesie spore nadzieje na wykorzystanie strefy w zwiększeniu eksportu mleka i przetworów mlecznych.
Pani Radca Rolny w Chinach – Blanka Gołębiowska przedstawiła bardzo interesującą prezentację dotyczącą struktury chińskiego rynku rolno-spożywczego i pojawiających się na nim aktualnych trendów. Uwypukliła zapotrzebowanie na wysoką jakość produktów spożywczych w XXI wieku przez chińskich konsumentów.
Każdy z uczestników spotkania otrzymał materiały promocyjne zawierające wyczerpujące informacje na temat programu „TRADE MILK”. Pakiet ten zawierał teczkę prasową przygotowaną w chińskiej wersji językowej, torbę prasową z broszurą informacyjno-promocyjną, folderem promocyjnym, filmem promocyjnym i materiałami prasowymi na pendrivie, upominkami dla uczestników, informacją o dofinansowaniu, książką z przepisami oraz maskotką.
Polska Izba Mleka