Pierwszy dzień Międzynarodowych Targów SIAL China w Shanghaju za nami. Targi te są czwartą największa imprezą wystawienniczą na świecie, dedykowaną dla sektora rolno-spożywczego.
W dniach 16-18 maja 2018 r. członkowie Polskiej Izby Mleka tj. Bartex, Spółdzielnia Obrotu Towarowego Przemysłu Mleczarskiego, Spółdzielnia Mleczarska Mlekovita, Spółdzielcza Mleczarnia Spomlek, Polish Dairy oraz Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Piątnicy będą prezentowali swoją ofertę na wspólnym stoisku polskiej branży mleczarskiej zorganizowanym przez Polską Izbę Mleka.
W dniu dzisiejszym, stoisko Polskiej Izby Mleka odwiedzili m.in. Unijny Komisarz ds. Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich Phil Hogan, Jacek Bogucki – Sekretarz Stanu Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Piotr Nowotniak - Konsul Generalny RP, Paweł Niemczuk - Główny Lekarz Weterynarii.
Bardzo dużym zainteresowaniem odwiedzających cieszył się live cooking, podczas którego uczestniczka popularnego programu kulinarnego „MasterChef” serwowała potrawy z wykorzystaniem produktów mleczarskich udostępnionych przez naszych wystawców.
Stoisko PIM można znaleźć w hali E5. Propozycja polskich firm na rynek chiński to przede wszystkim mleko w proszku, serwatka, mleczka smakowe, mleko UHT, mleko bez laktozy, mleko skondensowane, śmietana UHT i sery.
Członkowie PIM mieli również zaprezentowania swoich produktów na stoisku narodowym Polski, zorganizowanym przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa.
Produkty mleczarskie z Polski cieszą się rosnącym powodzeniem chińskich konsumentów, którzy cenią sobie wartość dodaną produktów pod postacią walorów odżywczych tj. białko i witaminy oraz wysokiej jakości i bezpieczeństwa.
Przed nami kolejny dzień targów oraz spotkań b2b pomiędzy polskimi przetwórcami mleka, a chińskimi importerami i dystrybutorami. Zachęcamy do śledzenia na bieżąco strony Polskiej Izby Mleka, gdzie będą publikowane kolejne relacje.
Program Mleczne Skarby, który jest kontynuacją programu informacyjno-promocyjnego TRADE MILK, finansowanego w latach 2014-2017 ze środków Unii Europejskiej, ma na celu promocję polskich produktów mleczarskich na rynku chińskim, podkreślanie ich wysokiej jakości oraz unikalnego smaku. Program Mleczne Skarby, jest finansowany z Funduszu Promocji Mleka, a realizowany przez Polską Izbę Mleka.
Źródło: Polska Izba Mleka