Organizowane przez Krajową Radę Izb Rolniczych pikniki mają na celu m.in. edukację konsumentów. Pikniki promowały spożycie produktów nabiałowych, mięsa drobiowego i nie tylko. Mają na celu również zbudowanie zdrowych nawyków żywieniowych wśród dzieci oraz wskazywać konsumentom jak ważne jest, żeby wybierać polskie produkty, które są znakomite. Bezpośredni kontakt konsumenta z producentem to możliwość porozmawiania o danym produkcie, dopytania, w jaki sposób został wytworzony.
Obie imprezy dobyły się pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Prezesa Agencji Rynku Rolnego, Marszałka Województwa Mazowieckiego oraz Burmistrza Dzielnicy Śródmieście m.st. Warszawy. Natomiast patronatem medialnym pikniki objęło Radio Warszawa oraz miesięcznik Polska Wieś.
Krajowa Rada Izb Rolniczych organizuje takie pikniki od 2010 r. W stolicy jako pierwszy zorganizowano piknik zbożowy. W tym roku w Warszawie odbyły się cztery takie imprezy, we wrześniu odbyły się: piknik promujący spożycie chleba i wyrobów zbożowych oraz mięsa wieprzowego. W całym kraju pikników było kilkadziesiąt.
Redaktor: Katarzyna Kuznowicz
Źródło
Krajowa Rada Izb Rolniczych
http://krir.pl