Trwa nabór placówek do trzeciego roku programu „Mam kota na punkcie mleka”
Aż 568 nowych szkół zdecydowało się przystąpić do programu „Mam kota na punkcie mleka”
w efekcie prowadzonych od 5 miesięcy działań rekrutacyjnych. Obecny, trzeci rok Kampanii to już ostatni dzwonek, by dołączyć do drużyny mlecznych entuzjastów i skorzystać z szeregu atrakcji, jakie organizatorzy programu, Polska Izba Mleka oraz Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka, przygotowali z myślą jego odbiorcach: uczniach, ich rodzicach oraz nauczycielach.
Choć tegoroczna rekrutacja szkół do programu jeszcze się nie zakończyła, jej wyniki wskazują, że zapotrzebowanie na wiedzę o zasadach prawidłowego odżywania, w którym ważną rolę odgrywają mleko i przetwory mleczne, nie słabnie. Organizatorom Kampanii właśnie udało się zachęcić kolejnych 568 szkół do prowadzenia wśród swoich uczniów mlecznej edukacji. To jednak nie koniec, bowiem rekrutacyjny licznik wciąż bije. Na placówki, które dokonają rejestracji w programie, czekają zestawy materiałów edukacyjnych, ciekawe konkursy z nagrodami oraz możliwość spotkania z Kotem Mleczysławem w ramach mlecznych lekcji.
Patent na mleczną wiedzę
W ciągu pierwszych dwóch lat trwania Kampania dotarła do niemal 1700 szkół i blisko 175 000 uczniów. Tak znakomity wynik to nie przypadek. Zdaniem organizatorów programu, kluczem do sukcesu, przekładającym się na zainteresowanie szkół, jest atrakcyjna formuła prowadzonych działań, która w umiejętny sposób łączy naukę z zabawą. – Aby wiedza na temat wartości odżywczych mleka i jego przetworów oraz ich roli w codziennej diecie została w dziecięcych głowach na długo, musi być przekazana w atrakcyjny, twórczy sposób. Dlatego staramy się, by każde z działań proponowanych w ramach Kampanii maksymalnie angażowało młodych odbiorców. Specjalnie opracowane materiały edukacyjne, warsztatowa formuła mlecznych lekcji oraz rozmaite konkursy tematyczne gwarantują, że w trakcie mlecznej edukacji dzieci ani przez chwilę nie będą się nudzić – mówi Agnieszka Maliszewska, dyrektor biura Polskiej Izby Mleka.
Czy Twoja szkoła ma już kota na punkcie mleka?
Na oficjalnej stronie Kampanii wciąż trwa rekrutacja do mlecznego programu. Na zgłoszenia zainteresowanych szkół organizatorzy czekają jeszcze przez kilka najbliższych tygodni. Aby wziąć udział w akcji, wystarczy wejść na stronę www.mamkotanapunkciemleka.pl i wypełnić formularz rejestracyjny.
Wszystkie nowo zgłoszone szkoły otrzymają zestawy bezpłatnych materiałów edukacyjnych. Uczniowie znajdą w nich łamigłówki, zagadki i zabawy, dzięki którym dowiedzą się, dlaczego warto spożywać produkty mleczne. Do nauczycieli trafią scenariusze zajęć, ułatwiające przeprowadzenie lekcji na temat walorów mleka i jego przetworów oraz ich roli w diecie. W materiałach dla rodziców pojawią się natomiast artykuły ekspertów z zakresu żywienia, a także pomysłowe przepisy na mleczne pyszności.
Z myślą o dzieciach przygotowano ponadto dwie gry edukacyjne o tematyce mlecznej: karciankę, przeznaczoną dla uczniów z klas II-IV oraz dedykowaną starszym uczniom grę online „Mleczna kraina”, dostępną po zalogowaniu na stronie programu.
Organizatorzy Kampanii zapewniają, że w nadchodzącym roku nie zabraknie również okazji do konkursowych zmagań, emocjonującej rywalizacji i szans na wygranie atrakcyjnych nagród.
Mam kota na punkcie mleka
Kampania edukacyjna skierowana głównie do dzieci w wieku 8-13 lat, ale także ich rodziców, opiekunów oraz nauczycieli. Program prowadzony jest przez Polską Izbę Mleka oraz Polską Federację Hodowców Bydła
i Producentów Mleka. W ciągu dwóch lat trwania Kampanii włączyło się w nią blisko 175 000 dzieci z prawie 1700 szkół w Polsce. Kampania współfinansowana jest z budżetu Unii Europejskiej, Rzeczpospolitej Polskiej oraz Funduszu Promocji Mleka.
O Polskiej Izbie Mleka
Polska Izba Mleka (PIM) jest największą organizacją branży mleczarskiej w Polsce. Została utworzona z inicjatywy spółdzielni i zakładów mleczarskich oraz firm z nimi współpracujących. Liczy ponad 70 członków,
a wśród podmiotów zrzeszonych znajdują się największe firmy mleczarskie i związane z branżą mleczarską. Głównym celem PIM jest współpraca członków i partnerów Izby na rzecz rozwoju i promocji polskiego mleczarstwa zarówno w Polsce, jak i zagranicą.
O Polskiej Federacji Hodowców Bydła i Producentów Mleka
Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka (PFHBiPM) została utworzona w 1995 roku. Jest organizacją niezależną, dobrowolną i samorządną. Zrzesza ponad 9 200 członków skupionych w 18 związkach regionalnych hodowców bydła i producentów mleka oraz w Polskim Związku Bydła Simentalskiego i Krajowym Związku Hodowców Czerwonego Bydła Polskiego.