Kampania „Świąteczny Śledzik ze znakiem MSC”, której celem była promocja ryb i owoców morza pochodzących z certyfikowanych połowów wśród polskich konsumentów, otrzymała brązową statuetkę
w konkursie International Business Awards w kategorii Communications or PR Campaign of the Year - Social Media Focused. Nagrodę zwaną „Oskarem świata biznesu” przyznano po raz 13. W konkursie udział wzięło ponad 3,800 uczestników z ponad 60 państw.
„Świąteczny Śledzik ze znakiem MSC” to kampania zrealizowana przez MSC Polska w grudniu 2015 roku. W ramach kampanii MSC Polska odwiedziła ponad 70 dziennikarzy i blogerów, którzy otrzymali świąteczny poczęstunek – śledzie z certyfikatem MSC oraz zorganizowała Wielkiego Śledzika ze znakiem MSC podczas którego w centrum miasta, na Targu Rybnym w Warszawie, częstowano Warszawiaków świeżym chlebem i certyfikowanym śledzikiem. Śledzia ze znakiem MSC polecali Polakom również znani i lubiani: Katarzyna Bosacka, Katarzyna Żak, Kacper Kuszewski i Grzegorz Łapanowski.
Działania dopełniała kampania na Facebooku MSC Polska i to za tą część kampanii przyznano brązową statuetkę Steve Award. W ramach działań na Facebooku przygotowano m.in. specjalną aplikację „Książka Kucharska MSC”, w której znalazły się przepisy gwiazd, blogerów i partnerów wspierających akcję MSC. Przeprowadzono konkurs na najlepszy świąteczny przepis kulinarny oraz zintegrowano fotobudkę dostępną dla uczestników Wielkiego Warszawskiego Śledzika.
„Cieszymy się, że Jury tak prestiżowego, międzynarodowego konkursu doceniło nasz pomysł i strategię dotarcia do polskich konsumentów poprzez kompleksowe działania na Facebooku. Tym bardziej, że ryby
i owoce morza w kontekście ochrony zasobów mórz i oceanów są tematem uważanym za trudny, taki którym trudno wzbudzić zainteresowanie i zrozumienie wśród Polaków – mówi Katarzyna Skawińska, Koordynator Komunikacji i Marketingu w MSC Polska, odpowiedzialna za przygotowanie kampanii.
„To już druga nagroda dla kampanii „Świąteczny Śledzik ze znakiem MSC”. Pierwszą – wyróżnienie
w konkursie Złota Płetwa Reklamy 2016 za najlepszą społeczną kampanię promocyjną ryb i produktów rybnych przyznało MSC Stowarzyszenie Rozwoju Rynku Rybnego. Mamy nadzieję, że oba prestiżowe wyróżnienia są jasnym sygnałem dla branży, że zrównoważone połowy to nie tylko temat B2B. Warto poruszać go w komunikacji skierowanej także do konsumentów. A najlepiej wspólnie z MSC Polska” – dodaje Skawińska.
Kampania „Świąteczny Śledzik ze znakiem MSC” została przeprowadzona przy wsparciu agencji interaktywnej WebTalk współpracującej z MSC Polska przy działaniach komunikacyjnych na Facebooku. Informacje o ubiegłorocznej edycji kampanii pojawiły się m.in. w Teleexpressie, Gazecie Wyborczej, Magazynie Gala i wielu innych pismach. Śledzie na „Wielkiego Warszawskiego Śledzika ze znakiem MSC” zostały przekazane przez partnerów MSC Polska, mających w ofercie ryby z certyfikatem zrównoważonego rybołówstwa MSC - firmy: Kaufland i Lisner. Obecnie trwają przygotowania do tegorocznej edycji kampanii.
Dodatkowe informacje
O Stevie Awards
International Business Awards to jeden z najbardziej prestiżowych konkursów w świecie biznesu. W tym roku nagrody zwane „Oskarami świata biznesu” przyznano już po raz 13. Udział w konkursie jest otwarty dla wszystkich organizacji na świecie: dużych, małych, publicznych, prywatnych oraz organizacji pozarządowych. Tegoroczna edycja nagród przyciągnęła ponad 3,800 uczestników z ponad 60 państw.
http://stevieawards.com/
O MSC
MSC (Marine Stewardship Council) jest niezależną, międzynarodową organizacją pozarządową. Wraz z naukowcami, rybakami oraz organizacjami ekologicznymi MSC opracowało standardy środowiskowe w zakresie zrównoważonego rybołówstwa, aby promować przyjazne środowisku praktyki rybackie wśród konsumentów i partnerów na całym świecie. Działania MSC obejmują wyróżnianie odpowiedzialnych praktyk rybackich certyfikatem MSC, certyfikację
w łańcuchach dostaw, współpracę z partnerami biznesowymi oraz programy edukacyjne wpływające na decyzję zakupowe konsumentów na całym świecie.
Niebieski certyfikat MSC znajdujący się na produktach rybnych i owocach morza pochodzących ze zrównoważonych połowów, gwarantuje, że pochodzą one ze stabilnych i dobrze zarządzanych łowisk, a produktami rybnymi i owocami morza będziemy cieszyć się zarówno my jak i przyszłe pokolenia. www.msc.org/pl
Już ponad 250 grup rybackich z ponad 30 krajów świata posiada certyfikat MSC, a blisko kolejnych 100 przechodzi obecnie proces certyfikacji. Programem objętych jest już 10% światowych połowów. Dzięki temu na całym świecie dostępnych jest już w ponad 21 500 produktach w ponad 100 krajach na całym świecie. W Polsce dostępnych jest już ponad 300 produktów, które można znaleźć w pierwszej w Polsce wyszukiwarce ryb i owoców morza ze zrównoważonych połowów.
Super pomysł z fotobudką. Polecamy się na przyszłe wydarzenia https://sesjaparty.pl