W dniu 12 marca 2013r. w Warszawie odbyła się konferencja inaugurująca kampanię dotyczącą promocji wołowiny produkowanej w systemie jakości QMP (Quality Meat Program) realizowanej w ramach mechanizmu WPR „Wsparcie działań promocyjnych i informacyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych”, administrowanego przez Agencję Rynku Rolnego.
„QMP - wołowina zawsze dobra” to 3-letnia kampania promocyjno-informacyjna realizowana na rynku polskim przez Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego, które zrzesza producentów bydła mięsnego w Polsce. Organizacja pomaga m.in. w tworzeniu grup producenckich, prowadzi doradztwo i szkolenia, promuje ekologiczny chów bydła i produkcję wołowiny wysokiej jakości.
Kampania skierowana jest do trzech grup docelowych: konsumentów, resteuratorów i dystrybutorów, opiniotwórców (media i eksperci).
Program poprzez wszystkie swoje działania ma przybliżyć w/w grupom docelowym system QMP (Quality Meat Program) - pierwszy krajowy system jakości mięsa wołowego. Każdy kawałek wołowiny wyprodukowanej w Systemie QMP odznacza się cenioną przez konsumentów kruchością i soczystością. Ponadto, wysoka jakość wołowiny QMP zapewnia również kulinarny sukces w rozsądnej cenie.
Celem kampanii jest:
- Upowszechnienie wiedzy na temat systemu QMP oraz zalet wołowiny produkowanej w systemie QMP w miejscu sprzedaży – bezpośrednio w miejscu dokonywania wyboru rodzaju kupowanego mięsa;
- Zbudowanie pozytywnej percepcji mięsa wołowego QMP poprzez formę akcji informacyjnych – udostępnianie materiałów informacyjnych i działalność doradczą;
- Bezpośrednia zachęta do zakupu wołowiny QMP i składania powtórnych zamówień.
Całkowity budżet kampanii zaakceptowany przez KE wynosi 1 649 515,00 Euro netto.
Na kampanię zostało udzielone również wsparcie ze środków Funduszu Promocji Mięsa Wołowego w wysokości 2 908 950,00 PLN.
Podczas konferencji zaprezentowano zalety wołowiny produkowanej w systemie jakości QMP. Omówiono też poszczególne elementy tuszy wołowej pod kątem ich użyteczności w kuchni i walorów smakowych. Zaznaczono również jak duże znaczenie ma mięso wołowe w naszej codziennej diecie. Kampania będzie prowadzona w mass-mediach i prasie branżowej. Organizatorzy zapowiedzieli także organizowanie konferencji, pokazów kulinarnych oraz spotkań z rolnikami, producentami oraz restauratorami.
Wśród ekspertów znaleźli się: twórczyni systemu QMP - prof. nadzw. dr hab. Agnieszka Wierzbicka, Prezes PZPBM - Jerzy Wierzbicki, Dietetyczka z Centrum Psychodietetyki "Równowaga" - Zuzanna Wędołowska. Ekspertem kulinarnym kampanii jest Grzegorz Łapanowski, który w trakcie konferencji gotując, udowodnił, że z wołowiny wyprodukowanej w systemie jakości QMP można „wyczarować cuda”.
Źródło
Agencja Rynku Rolnego
http://arr.gov.pl/