W terminie do 30 września 2014 r. do ARR wpłynęło dziewięć ofert programów promocyjnych i/lub informacyjnych dotyczących promocji:
- mięsa drobiowego wysokiej jakości;
- świeżego, schłodzonego i mrożonego mięsa wołowego oraz wieprzowego
a także przetworów spożywczych wytworzonych na bazie tych produktów; - oleju rzepakowego;
- przetworów ze zbóż;
- świeżych i przetworzonych owoców i warzyw;
- mleka i przetworów mlecznych takich jak: masło, sery, mleczka smakowe, mleko w proszku.
Łączny budżet programów wynosi prawie 29 mln Euro.
Propozycje programów złożyły następujące organizacje:
- Związek „Polskie Mięso”;
- Konsorcjum w składzie: Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (Lider) oraz Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego (Konsorcjant);
- Polskie Stowarzyszenie Producentów Oleju;
- Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy Rzeczypospolitej Polskiej;
- Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich Związek Rewizyjny;
- Konsorcjum w składzie: Polska Izba Mleka (Lider) oraz Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka (Konsorcjant);
- Krajowa Rada Drobiarstwa - Izba Gospodarcza.
Rynki objęte promocją: Polska, Słowacja, Japonia, Kanada, Chiny, Białoruś, Singapur, Tajwan, Nowa Zelandia, Mongolia, Kazachstan, Algieria, Korea Południowa, Wietnam, Republika Południowej Afryki.
Źródło
Agencja Rynku Rolnego
http://arr.gov.pl/