W terminie do 30 września 2013 r. do ARR wpłynęło pięć ofert programów promocyjnych i/lub informacyjnych dotyczących promocji:
- mięsa wieprzowego wyprodukowanego zgodnie z krajowym systemem jakości Pork Quality System (PQS);
- świeżego, schłodzonego i mrożonego mięsa wołowego oraz wieprzowego, a także przetworów mięsnych;
- produktów rolnictwa ekologicznego;
- świeżych jabłek;
- mleka i wybranych produktów mleczarskich.
Łączny budżet programów wynosi ponad 17 mln Euro.
Propozycje programów złożyły następujące organizacje:
- Związek „Polskie Mięso”;
- Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przetwórców i Producentów Produktów Ekologicznych „Polska Ekologia”
- Konsorcjum w składzie: Stowarzyszenie Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw „Unia Owocowa” oraz Związek Sadowników Rzeczypospolitej Polskiej
- Konsorcjum w składzie: Polska Izba Mleka oraz Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka.
Rynki objęte promocją: Polska, Ukraina, Turcja, Japonia, Rosja, Chiny, Singapur, Stany Zjednoczone Ameryki Północnej, Zjednoczone Emiraty Arabskie.
Źródło
Agencja Rynku Rolnego
http://arr.gov.pl/