W dniach 20 – 22 marca Agencja Rynku Rolnego po raz pierwszy wzięła udział
w XVII Międzynarodowych Targach Gastronomicznych Euro Gastro.
Podczas targów ARR zainaugurowała trzyletnią kampanię informacyjną pt. „Trzy znaki smaku”, która jest skierowana do wytwórców produktów, dystrybutorów, przedstawicieli gastronomii oraz konsumentów. Celem kampanii jest informowanie o europejskim systemie ochrony produktów regionalnych i tradycyjnych oraz promocja polskich produktów spożywczych z unijnymi znakami jakości: Chroniona Nazwa Pochodzenia (ChNP), Chronione Oznaczenie Geograficzne (ChOG) oraz Gwarantowana Tradycyjna Specjalność (GTS). Znaki jakości stanowią gwarancję jakości i smaku wyrobów, które to związane są z miejscem wytwarzania, bądź z tradycyjnymi surowcami, metodami produkcji lub recepturą. Uczestnicy targów brali udział w wielu degustacjach oraz pokazach kulinarnych z wykorzystaniem produktów ChNP, ChOG oraz GTS, które odbywały się na stoisku Agencji Rynku Rolnego. Kampania finansowana jest przez Unię Europejską i Rzeczpospolitą Polską, a jej inicjatorem jest Agencja Rynku Rolnego.
Źródło
Agencja Rynku Rolnego
http://arr.gov.pl/