Drożdżówka „Radziwiłłówka” jest dobrą alternatywą dla zwykłej drożdżówki. Ta inicjatywa to pomysł Rady Promocji Żywności Prozdrowotnej. Radziwiłłówkę i jej walory zaprezentowano podczas konferencji prasowej 20 grudnia br. w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Udział w konferencji wziął także Łukasz Hołubowski, Prezes Agencji Rynku Rolnego.
Dzięki specjalnej technologii produkcji wypiek ten ma poniżej 15 g cukru, około 10g cukru i 0,45 sodu. Może on być zatem przeznaczony do sprzedaży w sklepikach szkolnych. Według statystyk, nawyki żywieniowe wśród dzieci pogarszają się wraz z pójściem do szkoły. Dlatego tak ważne jest dostarczanie uczniom produktów wysokiej jakości.
- Bardzo się cieszę, że poza owocami, warzywami i mlekiem, które jest dostarczane do szkół za pośrednictwem programów unijnych ARR, uczniom zostaną dostarczone wartości odżywcze w postaci węglowodanów, jakimi są drożdżówki „Radziwiłłówki” – powiedział Łukasz Hołubowski, Prezes Agencji Rynku Rolnego – Mam nadzieję, że również nauczyciele będą zaangażowani działania mające na celu kreowanie prawidłowych nawyków żywieniowych wśród dzieci.
Prezes Agencji przypomniał o dwóch szkolnych programach, które administruje ARR: „Mleko w szkole” oraz „Owoce i warzywa w szkole”. To one od małego kształtują nawyki żywieniowe dzieci. Szklanka mleka wypita w towarzystwie rówieśników nie tylko zachęca do właściwego odżywiania, ale przede wszystkim uzupełnia niedobory wapnia i witaminy D. Jak pokazują dane, od 2004 r. w ramach programu „mleko w szkole” dzieci wypiły ponad 2,1 mld szklanek mleka. Natomiast w realizowanym od ośmiu lat programie „owoce i warzywa w szkole” dzieci spożyły około 324 mln porcji owocowo-warzywnych.
Źródło
Agencja Rynku Rolnego
http://arr.gov.pl/