Sprzedająca części
zamienne do
maszyn rolniczych
holenderska firma
Kramp od początku tego roku działa również w Polsce.
Firma powstała w 1955 roku w Holandii, a nazwę wzięła od nazwiska założyciela. Przez pierwszych dwadzieścia lat obsługiwała tylko rynek krajowy. W 1975 roku Kramp otworzyła swoje przedstawicielstwa w kilku krajach europejskich, m.in. w Niemczech i Szwajcarii. Dzisiaj jest największym europejskim dostawcą części zamiennych do maszyn rolniczych.
Rozmowa z Sebastianem Schauffem, szefem sprzedaży na Europę Południową i Wschodnią firmy Kramp.
Jacek Suchorzebski: Dlaczego otworzyliście w Polsce oddział firmy Kramp?
Sebastian Schauff: – Na polskim rynku maszyn rolniczych widać silny rozwój. Jest tu duży rynek i profesjonalni dostawcy.W Niemczech zajmujemy wysoką pozycję, a Polska jest najbliższym ich sąsiadem, mocno z nimi zintegrowanym gospodarczo – to tylko niektóre powody, które zdecydowały o naszym wejściu na polski rynek. Już od 2000 roku stopniowo wchodzimy na rynki wschodnioeuropejskie. Na początku były to Czechy, Słowacja i Węgry. Kramp zajmuje się sprzedażą części zamiennych do maszyn rolniczych. Staramy się, aby mieć wszystkie możliwe części do maszyn wszystkich światowych producentów. Co ważne, są to części oryginalne. W magazynie mamy asortyment ponad 250 tysięcy różnych rodzajów części zamiennych. Po zalogowaniu się na naszej stronie internetowej www.kramp.com można uzyskać łatwy dostęp do wszystkich informacji łącznie z cenami. Największy asortyment stanowią części do maszyn produkowanych w Europie Zachodniej i w USA. Gdy firma wchodzi na dany rynek, to stara się przystosować do lokalnych realiów. No właśnie. Dużo maszyn rolniczych używanych w Polsce jest polskiej produkcji. Czy zamierzacie wprowadzić do swojej oferty również części do nich?
– Zgodnie z naszym mottem, które brzmi: „myśl lokalnie, działaj globalnie”, przystosowujemy się do polskich realiów i już wprowadzamy do naszych magazynów pierwsze części do polskich maszyn i ciągników rolniczych.
Czy każdy może kupić u Was potrzebną część, czy należy to czynić za pośrednictwem firm, z którymi współpracujecie?
– Nie prowadzimy sprzedaży dla indywidualnych klientów. Współpracujemy z dealerami maszyn rolniczych i sklepami. Oczywiście nasz sklep jest dostępny online i każdy może z niego skorzystać i sprawdzić to, co go interesuje. Sprawdzić cenę i zamówić u dealera. Zawsze można do nas zadzwonić, a my podamy adres najbliższego dealera.
Jaki jest czas oczekiwania na zamówiony towar?
– Zamówienia przyjmujemy do godziny 16. Następnego dnia części są już u klienta.
Ilu dealerów w Polsce z Wami współpracuje?
– Trudno mi odpowiedzieć precyzyjnie, bo ta liczba rośnie z dnia na dzień. Już kilkaset polskich firm zamawia u nas części zamienne.