Zakładanie ogródków warzywnych oraz wizyty w gospodarstwach ekologicznych to część programu edukacyjnego „Zdrowe jedzenie w mojej szkole i na moim stole” realizowanego przez Carrefour Polska oraz krakowską Fundację Partnerstwo dla Środowiska.
Szkolne ogródki to miejsca, w których dzieci uczą się zasad hodowli produktów ekologicznych, poznają cykl uprawy warzyw i owoców, a następnie sposób wykorzystania ich w codziennej diecie.
Uczniowie przygotowują z nich między innymi zdrowe i lekkie sałatki lub też wykorzystują je podczas przygotowywania kanapek na drugie śniadanie. Dzięki wsparciu Carrefour powstało kilkanaście ekologicznych ogródków.
Jeden z takich warzywników powstał przy niewielkiej Szkole Podstawowej w Lusinie. Znajdują się w nim rabaty warzywne, owocowe oraz mały zielnik. Rosną borówki, rzeżucha oraz mięta, którą dzieci będą wykorzystywać w przygotowaniu różnych napoi.
By zachęcić dzieci do sięgania po produkty regionalne Carrefour Polska zorganizowała także cykl wizyt studyjnych w gospodarstwach ekologicznych w woj. małopolskim. Grupy wycieczkowe odwiedziły się miedzy innymi w tłocznie soków, serowarnie, pasieki, spółdzielnie ogrodnicze oraz farmy ekologiczne. Podczas każdej wizyty, uczniowie mieli okazję poznać nie tylko bogactwo lokalnych specjałów, ale również poznać zasady prowadzenia takich placówek.
Carrefour Polska przykłada ogromna wagę do promowania idei zdrowego żywienia, zarówno poprzez edukację, jak również poprzez ofertę handlową dostępną w swoich sklepach. Świeże produkty, takie jak warzywa, owoce, nabiał, jak również produkty regionalne to asortyment dostępny we wszystkich placówkach handlowych Carrefour na terenie całego kraju. Carrefour Polska jest również otwarty na współpracę z regionalnymi dostawcami, których produkty mogą jeszcze bardziej uatrakcyjnić ofertę handlową sieci.
Grupa Carrefour
Carrefour jest pionierem i liderem wielkiej dystrybucji, który od ponad 50 lat wyznacza standardy na światowych rynkach handlu. Od wielu lat Carrefour jest numerem 1 wielkiej dystrybucji w Europie i jednym z największych detalistów na świecie.
O Carrefour Polska
Carrefour Polska swój pierwszy hipermarket otworzył w 1997 roku w Łodzi. Obecnie, pod szyldem Carrefour w Polsce działa ponad 600 sklepów w różnych formatach, są to: hiper- i supermarkety oraz sklepy franczyzowe: mini-market i convenience. Carrefour jest także właścicielem i zarządcą centrów handlowych, skupionych w dużych i średnich miastach. Ofertę handlową naszych sklepów uzupełniają stacje paliw. Dążąc do podniesienia jakości życia klientów i konsumentów, Carrefour Polska realizuje strategię odpowiedzialnego biznesu, która zakłada harmonijny rozwój, w trzech dziedzinach równocześnie: na rzecz gospodarki, społeczeństwa i środowiska.