Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości ogłosiła listę 8 ośrodków realizujących nową usługę Krajowego Systemu Usług. Od połowy listopada br. w ofercie KSU dostępna jest systemowa usługa doradczo-szkoleniowa w zakresie marketingu i sprzedaży produktów, skierowana do mikro- i małych przedsiębiorstw działających w branży przetwórstwa rolno-spożywczego. Doradztwo jest dofinansowane przez PARP w aż 70%. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości przeznaczyła na ten projekt ok. 2,75 mln złotych.
Przedsiębiorcy, którzy zdecydują się skorzystać z oferty KSU, mogą liczyć na wysoki standard usług oraz wsparcie profesjonalnych doradców, którzy pomogą im spojrzeć na własną firmę z dystansem. Celem nowej usługi systemowej jest poprawa efektywności zarządzania przedsiębiorstwem, podniesienie jego zdolności operacyjnych oraz wzrost konkurencyjności na rynku poprzez wdrożenie nowych narzędzi marketingowych i sprzedażowych.
W całej Polsce usługę doradztwa marketingowego będzie realizować 8 ośrodków. Są to:
1. Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości S.A. z Żor
2. Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. z Bielska-Białej
3. AT GROUP S.A. z Krupskiego Młyna
4. Kłunduk Grzegorz Przedsiębiorstwo Konsultingowe „AGM” z Zabrza
5. Podkarpacka Akademia Przedsiębiorczości Katarzyna Podraza z Rzeszowa
6. Prospect & Perfect Marta Świerczyńska z Ostrowa Mazowieckiego
7. Turecka Izba Gospodarcza z Turku
8. Wojewódzki Zakład Doskonalenia Zawodowego w Gorzowie Wlkp.
Usługa będzie świadczona w czterech etapach. W ramach pierwszego etapu zostanie przeprowadzony audyt marketingowy przedsiębiorstwa, czyli analiza sytuacji rynkowej firmy. Będzie on stanowił podstawę do zbudowania zindywidualizowanego planu marketingowego. Następnie konsultanci KSU, w ramach drugiego etapu, jakim jest doradztwo strategiczne, zaproponują co najmniej 5 wykonawczych programów marketingowych zapisanych w formie praktycznych działań.
- Zależy nam, aby usługa miała dla przedsiębiorców praktyczny wymiar. Wykonawcze programy marketingowe będą zawierały nie tylko zakres działań, ale również szacowany koszt, termin ich realizacji i sugerowaną osobę odpowiedzialną. Zostaną w nich wskazane potencjalne źródła finansowania oraz streszczenie menadżerskie, w formie krótkiej informacji o celach planu marketingowego, obecnej sytuacji firmy, jej głównym celu i planowanych działaniach. – mówi Mariola Misztak–Kowalska, dyrektor Departamentu Rozwoju Instytucji Otoczenia Biznesu w PARP.
Kolejnym etapem będzie asysta w procesie wdrażania uprzednio przygotowanych programów marketingowych. Uzupełniającym punktem usługi systemowej będzie szkolenie dotyczące podstawowych zagadnień z zakresu marketingu, budowania planu marketingowego w branży przetwórstwa rolno-spożywczego, wdrażania go we własnym przedsiębiorstwie oraz monitorowania jego realizacji.
Usługa doradztwa marketingu i sprzedaży dla przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej była realizowana wcześniej jako program pilotażowy. Skorzystało z niej ponad 300 przedsiębiorstw w całym kraju. Usługa cieszyła się dużym zainteresowaniem klientów. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości po zakończonym projekcie przeprowadziła ewaluację i badanie rezultatów. W oparciu o jego wyniki została podjęta decyzja o wprowadzenie usługi na stałe do oferty KSU.
Szczegółowe informacje na temat usługi znajdują się na stronie: http://ksu.parp.gov.pl/pl/oferta_ksu/doradztwo-marketingowe-dla-branzy-przetworstwa-rolno-spozywczego
Informacje dla przedsiębiorców, porady, wskazówki, jak założyć firmę, jak się rozliczyć, jaką wybrać formę prawną dla nowo zakładanej firmy, a nawet pomoc w szukaniu finansowania -– to nowoczesne środki rozwoju przedsiębiorczości, jakie oferuje Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości w ramach Krajowego Systemu Usług.
KSU powstał w październiku 1996 r. z inicjatywy Polskiej Fundacji Promocji i Rozwoju Małych i Średnich Przedsiębiorstw (obecnie Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości), która wspiera system organizacyjnie i merytorycznie, czuwa nad jakością usług świadczonych przez ośrodki KSU i ich konsultantów, m.in. poprzez systematycznie prowadzone audyty oraz inne działania – informacyjne, szkoleniowe i doradcze.
******
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) jest agencją rządową podlegającą Ministrowi właściwemu ds. gospodarki. Powstała na mocy ustawy z 9 listopada 2000 roku. Zadaniem Agencji jest zarządzanie funduszami z budżetu państwa i Unii Europejskiej, przeznaczonymi na wspieranie przedsiębiorczości i innowacyjności oraz rozwój zasobów ludzkich.
Misją PARP jest tworzenie korzystnych warunków dla zrównoważonego rozwoju polskiej gospodarki poprzez wspieranie innowacyjności i aktywności międzynarodowej przedsiębiorstw oraz promocja przyjaznych środowisku form produkcji i konsumpcji.
Celem działania Agencji jest realizacja programów rozwoju gospodarki wspierających działalność innowacyjną i badawczą małych i średnich przedsiębiorstw (MSP), rozwój regionalny, wzrost eksportu, rozwój zasobów ludzkich oraz wykorzystywanie nowych technologii.
W perspektywie finansowej obejmującej lata 2007-2013 Agencja jest odpowiedzialna za wdrażanie działań w ramach trzech programów operacyjnych Innowacyjna Gospodarka, Kapitał Ludzki i Rozwój Polski Wschodniej.