Wyjątkowy weekend dla hodowców bydła, drobiu i trzody chlewnej, czyli Agro Days już w sobotę i niedzielę
10.10.2017
Jak podnieść wydajność mleczną, co zrobić by zwiększyć produkcyjność loch, jak produkować bez antybiotyków, o czym pamiętać projektując lub remontując obiekt inwentarski, jakie są aktualne trendy i perspektywy rozwoju rynku? To tylko kilka pytań, na które hodowcom z całej Polski odpowiedzą branżowi eksperci podczas I edycji Agro Days. Dni Hodowcy 2017. Swoją obecność potwierdzili także przedstawiciele m.in. Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa, Głównego Inspektoratu Weterynarii, Krajowej Rady Drobiarstwa czy też Polskiej Federacji Hodowców Bydła i Producentów Mleka, którzy będą dyskutować m.in. o konkurencyjności polskich produktów.
Na 15 tys. m2 hali MT Polska w Warszawie ponad 75 firm, współpracując ze sobą przeprowadzi razem ponad 30 warsztatów oraz ponad 50 konferencji i paneli dyskusyjnych. Zaprezentuje także swoje oferty i nowości, służąc wsparciem i doradztwem.
Ponadto, w niestandardowy sposób, bo poprzez zabawne widowisko „Daj krowie w żłobie, ona da i Tobie” przedstawione zostanie kompendium wiedzy na temat dobrostanu krów. W sektorze drobiu, na odwiedzających czekać będzie specjalna ścieżka edukacyjna odpowiedzialnego hodowcy drobiu, której przebycie kończy się uzyskaniem certyfikatu. Dla hodowców trzody chlewnej przygotowano interaktywne quizy.
W programie Agro Days znajduje się także konferencja „Made in Poland – jak wykreować modę na polskie produkty? Polska żywność – szanse i perspektywy”, która zainauguruje wydarzenie. Udział w debacie wezmą: Jarosław Ołowski - Dyrektor Departamentu Wsparcia Eksportu Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa, Pawel Niemczuk - Główny Lekarz Weterynarii, Andrzej Romaniuk - Główny Inspektor Głównego Inspektoratu Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych, Łukasz Dominiak - Dyrektor Generalny Krajowej Rady Drobiarstwa, Leszek Hądzlik - Prezydent Polskiej Federacji Hodowców Bydła i Producentów Mleka, Michał Koleśnikow - Dyrektor Departamentu Analiz Ekonomicznych, Sektorowych i Rynków Rolnych Banku BGŻ BNP Paribas oraz Witold Obidziński - dyrektor regionu Europy Centralnej i Pd.-Wsch. De Heus, organizatora wydarzenia. Eksperci porozmawiają na tematy związane z atrakcyjnością polskich produktów i ich cechami, szczególnie docenianymi przez konsumentów. Będzie o obawie konsumentów przed dodatkami genetycznie modyfikowanymi, antybiotykami i konserwantami, a także o bezpieczeństwie produkcji oraz o wsparciu dla polskich hodowców.
Nie zabraknie również konkursów z nagrodami. Atrakcje przygotowano także dla dzieci. Dla zarejestrowanych na stronie wydarzenia – parking i strefa cateringowa są bezpłatne.
Jakie tematy zostaną poruszone?
Dla hodowców bydła m.in.: Prezentacje gospodarstw hodowców bydła, Jak opłacalnie produkować mleko?, Intensywny odchów cieląt, Keno-M – brakujące ogniwo w kontroli mastitis, SexcelTM – technologia XXI wieku w genetyce seksowanej, Ekonomika hodowli bydła, higiena a program ograniczenia antybiotyków, Analiza "tabulogramów" pod kątem dobrego zasuszania krów, Jak interpretować wyniki badań mikrobiologicznych i antybiogramów?
Dla hodowców trzody chlewnej m.in.: Genetyka jako kluczowy czynnik efektywnej produkcji, Inwestycja – jak sobie z nią poradzić i nie utknąć w gąszczu przepisów, Wypracowanie standardu jako warunek sukcesu producenta prosiąt, Zwiększenie produkcyjności loch, Płynne żywienie – po prostu warto, Bioasekuracja na fermie trzody chlewnej.
Dla hodowców drobiu m.in.: Bezpieczeństwo łańcucha dostaw, Produkcja drobiu wolna od antybiotyków: fakty i mity, Produkcja drobiarska oczami konsumenta, Finansowanie branży drobiarskiej w kontekście zagrożenia ptasią grypą, Modele integracji zwierzęcej, Przyszłość drobiarstwa w Polsce i na świecie, Systemy alternatywne, Fitobiotyki w żywieniu drobiu jako naturalne wsparcie w redukcji używania antybiotyków, Innowacje w zarządzaniu fermą.
Szczegółowy program wydarzeń i rejestracja znajdują się na stronie www.agrodays.pl.
De Heus - ekspert w żywieniu zwierząt i lider w dostarczaniu rozwiązań żywieniowych na polskim rynku paszowym.
Firma De Heus działa w ponad 50 krajach na całym świecie, wspierając osiągnięcia swoich klientów: producentów żywca, mleka, jaj i ryb. Nieustannie, wspólnie z klientami, firma wzmacnia wydajność i rozwój technologiczny, wykorzystując swoją bogatą wiedzę o żywieniu i hodowli zwierząt.
Na polskim rynku paszowym De Heus obecny jest od ponad 25 lat. Produkuje mieszanki paszowe pełnoporcjowe, mieszanki uzupełniające (koncentraty), a także mieszanki mineralno-witaminowe (premiksy) i preparaty mlekozastępcze.
Posiada szeroką ofertę rozwiązań żywieniowych dla hodowców drobiu, bydła i trzody chlewnej. Rozwiązania te cechują się wysoką jakością oraz optymalnym zbilansowaniem recepturowym. W skład produktów wchodzą jedynie surowce najwyższej jakości. Dodatkowo, kontrola komponentów pasz i wymagające procedury produkcyjne sprawiają, że produkty są bezpieczne i zdrowe dla zwierząt i ludzi.
Znakami rozpoznawczymi firmy są profesjonalne doradztwo żywieniowo-techniczne oraz specjalistyczne programy żywieniowe „szyte na miarę” potrzeb klientów. De Heus oferuje również doradztwo w budowie obiektów inwentarskich, realizowane przez profesjonalistów z działu Agra-Matic.