Agencja Rynku Rolnego promuje polską żywność na największych światowych targach. Hasło „Polska smakuje” kierowane na sześć rynków docelowych Branżowego Programu Promocji firmuje kilkadziesiąt uznanych za polskie specjalności żywnościowe produktów. Niebawem westfalska Kolonia po raz kolejny gościć będzie najważniejszych producentów żywności i napojów na świecie. Tu zawierane są najlepsze kontrakty handlowe i prezentowane najnowsze trendy w branży rolno-spożywczej.
W poprzedniej edycji, odbywających się co dwa lata targów wzięło udział około 7 tys. wystawców z blisko 100 krajów, Powierzchnia wystawiennicza wyniosła 284 tys. m², a liczba odwiedzających przekroczyła 154 tys. osób ze 185 krajów (w tym 62% spoza Niemiec).
Podczas Międzynarodowych Targów Anuga 2013 (5-9 października 2013 r.) Agencja Rynku Rolnego w ramach realizowanego wspólnie wraz z Ministerstwem Gospodarki programu zorganizuje w hali 11.2 i zapewni obsługę stoiska informacyjno – promocyjnego (nr G070). Na stoisku będą znajdowały się wydzielone stanowiska dla przedsiębiorców. Każde z nich wyposażone będzie w niezbędne elementy zabudowy umożliwiające poszczególnym przedsiębiorcom skuteczną promocję swoich produktów na rynku niemieckim i międzynarodowym. W tegorocznej edycji targów, razem z ARR, uczestniczyć będą wystawcy reprezentujący branże – produkcji mięsa i produktów mięsnych, makaronów, przetworów owocowo-warzywnych, produktów mlecznych, cukierniczych, przetworów zbożowych oraz dań gotowych.
Polskich przedsiębiorców biorących udział w misji gospodarczej oraz oferujących na stoisku Branżowego Programu własne produkty reprezentować będą: P.P.H.U. Activ Waldemar Żółcik, Skłodowscy sp. z o.o., Zakłady Mięsne „Pekpol Ostrołęka” S.A., Zakład Przetwórstwa Mięsnego ZACZYK, Good Food Products sp. z o.o., Cukiernicza Spółdzielnia Inwalidów Słowianka, Delicpol sp. z o.o., Melvit S.A., Łabińscy sp. j., zakład Mięsny „Mościbrody sp. z o.o., Sertop sp. z o.o., Fabryka Cukierków „Pszczółka”, Z. Kozuba i Synowie sp. z o.o., Stoczek Natura sp. z o.o.
W trakcie trwania targów na polskim stoisku będą odbywały się pokazy przygotowania tradycyjnych polskich potraw z polskich produktów spożywczych. Obejmować one będą prezentację produktów, podanie przepisu, przygotowanie potrawy oraz degustację dań. Pokazom towarzyszyć będą emisje video materiałów promocyjnych Programu i poszczególnych przedsiębiorców.
Znaczącym wydarzeniem podczas Międzynarodowych Targów Spożywczych ANUGA 2013 będzie z pewnością zaplanowane na 7 października 2013 r. seminarium „Zakochaj się w polskiej żywności – jakość, smak, tradycja”. Spotkają się na nim wystawcy targowi, przedstawiciele dużych sieci handlowych i dystrybucyjnych, przedstawiciele hurtowni spożywczych i sprzedawców detalicznych, organizacji branżowych – aktualni i potencjalni partnerzy handlowi polskich przedsiębiorców.
Źródło
Agencja Rynku Rolnego
http://arr.gov.pl/