Spółdzielnia Mleczarska MLEKPOL kolejny raz z rzędu znalazła się w gronie laureatów nagrodzonych prestiżowym certyfikatem Superbrands. Ponadto, dzięki głosom uczestników największego badania konsumenckiego marek w Polsce, Łaciate zdobyło tytuł Created in Poland.
Projekt Superbrands na tle innych plebiscytów wyróżnia się tym, że w jego ramach wszystkie istotne na rynku marki oraz ich siłę wizerunkową ocenia się dzięki największemu badaniu konsumenckiemu w Polsce, które w bieżącym roku zrealizowano w dniach 4-30 września.
Badanie zostało przeprowadzone na próbie przekraczającej 15 tysięcy konsumentów i uwzględniało ponad 2 400 marek konsumenckich w 110 kategoriach produktów i usług. W jego zakres wchodził „pomiar” wspomaganej znajomości marki oraz skłonności do jej polecenia.
Organizacja Superbrands od 20 lat na całym świecie, a od 10 w Polsce wyłania ścisłą elitę wśród marek funkcjonujących na rynku. W najnowszej, dziewiątej już edycji projektu, ponownie przyznano trzy rodzaje wyróżnień:
Superbrands – dla najsilniejszych marek w Polsce (na podstawie oceny konsumentów oraz Rady Marek);
Created in Poland Superbrands – dla najsilniejszych polskich marek (na podstawie oceny konsumentów);
Business Superbrands – dla najsilniejszych marek biznesowych w Polsce (w wyniku oceny powołanej Rady Marek Business Superbrands)
Spółdzielnia Mleczarska MLEKPOL ma podwójny powód do dumy, gdyż w kategorii Nabiał produkty Łaciate zdobyły Superbrands 2014/15 oraz Created in Poland Superbrands 2014/15, czym potwierdzają swoją silną pozycję na rynku. Natomiast sama Spółdzielnia MLEKPOL otrzymała tytuł Created in Poland Superbrands 2014/2015.