Ruszyła ogólnopolska kampania informacyjno- promocyjna
„MAM KOTA NA PUNKCIE MLEKA”.
Jest to druga kampania dotycząca promocji mleka i produktów mlecznych realizowana w ramach mechanizmu WPR „Wsparcie działań promocyjnych i informacyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych”, administrowanego przez Agencję Rynku Rolnego. Pierwszą była kampania „Stawiam na mleko i produkty mleczne”, której organizatorem był Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich – Związek Rewizyjny.
„Mam kota na punkcie mleka” to 3-letnia kampania promocyjno-informacyjna realizowana na rynku polskim przez konsorcjum dwóch organizacji – Polską Izbę Mleka i Polską Federację Hodowców Bydła i Producentów Mleka.
Kampania skierowana jest do dwóch grup docelowych: dzieci w wieku 8-13 lat oraz rodziców/opiekunów dzieci.
Program poprzez wszystkie swoje działania ma uświadomić młodym konsumentom oraz rodzicom korzyści płynące z picia mleka i spożywania jego przetworów, ale przede wszystkim krzewić ideę, że picie mleka jest modne i ma to pozytywny wpływ na jakość życia – zarówno w aspekcie rozwojowym jak i zdrowotnym.
Celem kampanii jest:
- poinformowanie dzieci, matek/opiekunów dzieci o właściwościach odżywczych i zdrowotnych mleka pitnego, jogurtów, serów podpuszczkowych, a następnie wzrost ich świadomości na ten temat;
- zwiększenie o 25% pozytywnego wizerunku mleka pitnego, jogurtów, serów podpuszczkowych wśród dzieci oraz matek/opiekunów dzieci;
- zwiększenie sprzedaży mleka pitnego, jogurtów i serów podpuszczkowych.
Całkowity budżet kampanii zaakceptowany przez KE wynosi 2 414 424,00 Euro netto.
Na kampanię zostało udzielone również wsparcie ze środków Funduszu Promocji Mleka w wysokości 4 614 588,00 PLN.
Kampanię inaugurowała konferencja prasowa, podczas której przedstawiono wartości mleka i przetworów mlecznych, zasady zbilansowanego żywienia, a także obecność wybranych składników mineralnych w diecie dzieci i młodzieży, strukturę i dynamikę spożycia mleka i przetworów mlecznych w Polsce na tle Unii Europejskiej.
Wśród ekspertów znaleźli się: p. prof. zw. dr hab. n. med. Janina Danuta Piotrowska-Jastrzębska - kierownik Kliniki Pediatrii i Zaburzeń Rozwoju Dzieci i Młodzieży Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku, p. prof. zw. dr hab. med. Wojciech Cichy, Prezes Fundacji „Mleko dla szkół. Mleko dla zdrowia”, kierownik I Katedry Pediatrii i Kliniki Gastroenterologii Dziecięcej i Chorób Metabolicznych Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu, znana dietetyk p. Agata Ziemnicka i p. Jerzy Głuszyński – socjolog.
Źródło
Agencja Rynku Rolnego
http://arr.gov.pl/