Program „Dzieciaki Mleczaki”, będący inicjatywą Polskiej Izby Mleka, może pochwalić się już ponad 26 tysiącami dzieci, które przystąpiły do programu w ciągu niespełna roku jego trwania.
Program przygotowany z myślą o najmłodszych, cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem ze strony przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w całej Polsce. W jego ramach dzieci otrzymują materiały edukacyjne, które zawierają ciekawe informacje o wartościach odżywczych zarówno mleka, jak i produktów mlecznych. Bezpłatne materiały przygotowują doświadczeni metodycy, którzy dopasowują wszystkie zadania i ćwiczenia specjalnie do wieku i umiejętności maluchów oraz tworzą łamigłówki i zabawy w taki sposób, aby uczyły poprzez zabawę. Dzieci, rodzice i nauczyciele uzyskują również dostęp do strony internetowej, pełnej ciekawych informacji, gier i zabaw dla najmłodszych. Uczestnikom programu dedykowane są także liczne konkursy, które zachęcają do zabawy i twórczej improwizacji.
- Dzieciaki Mleczaki to projekt będący uzupełnieniem trzyletniej kampanii MAM KOTA NA PUNKCIE MLEKA realizowanej przez Polską Izbę Mleka, a skierowanej do uczniów szkół podstawowych i najmłodszych gimnazjalistów – mówi Agnieszka Maliszewska, dyrektor Polskiej Izby Mleka. – Chcemy, by o walorach mleka w ciekawy sposób dowiedziały się także najmłodsze dzieci, a Dzieciaki Mleczaki jest wyjątkowo prostym, kolorowym i ciekawym projektem skierowanym właśnie do tej grupy wiekowej dzieci. Dzieci go lubią, utożsamiają się z mlecznymi bohaterami, bawią się i uczą o tym, jak ważne jest mleko.
Program realizowany jest dzięki wsparciu ze środków Funduszu Promocji Mleka oraz środków Polskiej Izby Mleka. Objęty patronatem Ministra Edukacji Narodowej.
Z racji zbliżających się świąt Bożego Narodzenia na stronie www.dzieciakimleczaki.pl, można znaleźć, wyjątkowe karty pracy o tematyce zimowej i świątecznej.
Serdecznie zapraszamy wszystkie przedszkola i szkoły do aktywnego uczestnictwa w programie.