W dniach 7-11 października 2023 r. w Kolonii w Niemczech odbyła się kolejna edycja targów Anuga, jednych z największych w Europie i na świecie targów żywności i napojów.
Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, zgodnie ze strategią określoną przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, w ramach realizacji działań promujących polskie artykuły rolno-spożywcze na rynkach zagranicznych, zorganizował w trzech halach sektorowych (żywność wysokiej jakości, napoje, produkty mleczarskie) stoiska narodowe pod hasłem „Poland tastes good”.
Wizytujący targi mieli okazję zapoznać się z szeroką gamą polskich produktów takich jak nabiał, jaja i proszki jajeczne, owoce i warzywa oraz ich przetwory, w tym owoce liofilizowane, miody, napoje, w tym soki BIO i NFC, innowacyjne napoje kolagenowe, cydry, syropy, herbata, kawa, grzyby (suszone i produkty grzybowe), słodycze, w tym wegańskie i eko, produkty zbożowe, przetwory rybne i przyprawy.
Jedna z polskich firm wystawiających się na stoisku narodowym została wyróżniona nagrodą w konkursie Anuga Innovation Show za znajdujący się w ofercie firmy „Hexakrem pistacjowy”.
Według wstępnych szacunków tegoroczna edycja targów zgromadziła 7 900 wystawców ze 118 krajów świata, w tym 248 wystawców z Polski. Targi w ciągu pięciu dni odwiedziło ponad 140 000 osób z 200 krajów świata.
Wydarzenie było wyjątkową okazją do promocji polskiej żywności oraz do nawiązania kontaktów biznesowych przez polskie firmy zainteresowane sprzedażą rodzimych produktów na rynki całego świata.
Zdjęcia (6)
Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa