… to organizacja branżowa, która od 30 lat wspiera rolników i promuje w Polsce uprawę kukurydzy. Prowadzi liczne szkolenia, wykłady i badania mające na celu podnoszenie wiedzy producentów tej rośliny.
PZPK był prekursorem Dni Kukurydzy, które od 25 lat organizuje co roku w kilku miejscach w Polsce. PZPK tworzył także pierwsze Labirynty Kukurydziane. Dziś tego typu imprezy stały się bardzo popularne w całym kraju, a ich organizacją zajmują się też inne firmy i stowarzyszenia.
„Kukurydza – słoneczne ziarno zdrowia” to pierwsza kampania promocyjna prowadzona przez Związek, która finansowana jest z Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych. Jej celem jest pokazanie potencjału, jaki niesie uprawa i przetwórstwo kukurydzy. Ponadto głównym aspektem kampanii jest propagowanie walorów zdrowotnych tej rośliny i zwiększenie jej obecności w diecie Polaków.
W ramach kampanii „Kukurydza – słoneczne ziarno zdrowia” Związek odbył liczne spotkania z rolnikami i konsumentami (m.in. podczas Dni Kukurydzy w całym kraju), przygotował film promocyjny oraz serię wydawnictw dla dzieci i dorosłych.
Film promocyjny „Kukurydza – słoneczne ziarno zdrowia” można obejrzeć na portalu YouTube pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=8vSSSvV-bcs (lub wpisując w wyszukiwarkę jego tytuł).
Więcej informacji o Polskim Związku Producentów Kukurydzy:
www. kukurydza.info.pl