Firma PepsiCo uruchomiła dwie nowe linie do produkcji słonych przekąsek w fabrykach Frito Lay w Grodzisku Mazowieckim i Tomaszowie Mazowieckim. Modernizacja zakładów w Polsce pozwoli firmie PepsiCo zwiększyć zdolność produkcyjną przekąsek, w tym chipsów ziemniaczanych i chrupek kukurydzianych oraz rozszerzyć zakres produkcji. Chipsy ziemniaczane i chrupki kukurydziane produkowane w zmodernizowanych fabrykach Frito Lay w Grodzisku Mazowieckim i Tomaszowie Mazowieckim są dostarczane na rynki Europy Środkowo-Wschodniej, w tym polski, czeski i słowacki.
Nowa linia do produkcji chipsów ziemniaczanych w Grodzisku Mazowieckim
Nowa linia do produkcji chipsów ziemniaczanych Lay’s w należącej do PepsiCo fabryce Frito Lay w Grodzisku Mazowieckim uzupełni trzy działające w tym zakładzie linie produkcyjne. Pozwoli ona PepsiCo w Polsce zwiększyć moce produkcyjne o 45% rocznie. Ponadto w zmodernizowanej fabryce w Grodzisku Mazowieckim zostanie stworzonych 80 nowych miejsc pracy.
„Jesteśmy dumni, że zakład Frito Lay w Grodzisku Mazowieckim od wielu lat dynamicznie się rozwija i obecnie jest jedną z najbardziej nowoczesnych tego typu fabryk w Europie. Wraz z uruchomieniem nowej linii do produkcji chipsów ziemniaczanych będziemy mogli znacząco zwiększyć produkcję chipsów ziemniaczanych, odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie na ten produkt w krajach Europy Środkowo-Wschodniej” – powiedział Bernard Wierzbik, Dyrektor Zakładu Frito Lay w Grodzisku Mazowieckim, Grupa PepsiCo.
Fabryka Frito Lay w Grodzisku Mazowieckim została uruchomiona w 1993 roku. W zakładzie produkowany jest szeroki wybór chipsów ziemniaczanych Lay’s, które są dostarczane na potrzeby konsumentów w Polsce, krajach bałtyckich, Czechach, Słowacji i na Węgrzech, ale także na Ukrainie, w Niemczech, Rumunii i Chorwacji. W 2011 r. fabryka została zmodernizowana i uruchomiono w niej nowe linie produkcyjne. Obecnie jest to jeden z najbardziej nowoczesnych tego typu zakładów produkcyjnych w Europie. Fabryka Frito Lay w Grodzisku Mazowieckim zatrudnia blisko 460 osób. Dzięki wdrożeniu jasnej strategii rozwoju, najnowocześniejszych technologii produkcyjnych, wykwalifikowanej kadry zarządzającej i zaangażowanych pracowników, zakład Frito Lay w Grodzisku Mazowieckim od wielu lat jest liderem w grupie PepsiCo w rankingach efektywności wykorzystania linii produkcyjnych, minimalizacji strat i ograniczania zużycia mediów (woda, gaz, energia elektryczna) na potrzeby produkcji.
Nowa linia do produkcji chrupek kukurydzianych w Tomaszowie Mazowieckim
Nowa linia do produkcji chrupek kukurydzianych Cheetos w należącej do PepsiCo fabryce Frito Lay w Tomaszowie Mazowieckim uzupełni sześć działających w tym zakładzie linii produkcyjnych. Pozwoli ona PepsiCo w Polsce zwiększyć moce produkcyjne o 10% rocznie.
„Zakład Frito Lay w Tomaszowie Mazowieckim w ciągu ostatnich kilku lat przeszedł znaczną modernizację. Dzięki uruchomieniu nowej linii będziemy mogli oferować więcej chrupek kukurydzianych konsumentom w Polsce i innych krajach w Europie Środkowo-Wschodniej” – powiedział Krzysztof Dudziński, Dyrektor Zakładu Frito Lay w Tomaszowie Mazowieckim, Grupa PepsiCo.
W 2006 roku PepsiCo przejęło firmę Star Foods, producenta słonych przekąsek oraz jego zakład produkcyjny w Tomaszowie Mazowieckim. W ciągu kolejnych czterech lat PepsiCo znacząco zmodernizowało fabrykę, unowocześniło linie produkcyjne oraz infrastrukturę w zakładzie, dzięki czemu obecnie jest on o wiele bardziej wydajny. Fabryka Frito Lay w Tomaszowie Mazowieckim produkuje słone przekąski, w tym szeroki wybór chrupek kukurydzianych Cheetos, które są oferowane konsumentom w Polsce, Czechach i Słowacji.
Warto wiedzieć:
W latach 2009-2015 PepsiCo zmodernizowało zakłady produkcyjne Frito Lay w Grodzisku Mazowieckim i Tomaszowie Mazowieckim, dzięki czemu obecnie zużywają one o wiele mniej energii i wody. Ponadto ponad 99% odpadów wytwarzanych w tych zakładach podlega recyklingowi. Więcej informacji jest dostępnych tutaj
Należąca do PepsiCo spółka Frito Lay Poland, która produkuje słone przekąski, koncentruje się na długotrwałej współpracy z polskimi rolnikami uprawiającymi ziemniaki przemysłowe. Ten naturalny surowiec jest wykorzystywany do produkcji chipsów ziemniaczanych.
O firmie PepsiCo
Konsumenci w ponad 200 krajach i regionach na całym świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo miliard razy dziennie. Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży produktów żywnościowych i napojów oferowanych przez przedsiębiorstwa Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker i Tropicana, wchodzące w skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2016 roku około 63 mld dolarów amerykańskich.
W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada szeroką i różnorodną ofertę produktów żywnościowych i napojów oferowanych pod wieloma markami, a każda z 22 najlepiej sprzedających się marek generuje w ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda dolarów amerykańskich.
Działalność PepsiCo opiera się na filozofii „Performance with Purpose” – jesteśmy przekonani, że sukces biznesowy naszej firmy jest ściśle związany ze zrównoważonym rozwojem na świecie, który współdzielimy. Wierzymy, że stałe udoskonalanie oferowanych przez nas produktów, prowadzenie działalności w zrównoważony sposób tak, aby chronić naszą planetę oraz wspierać ludzi na świecie, umożliwia PepsiCo odnoszenie sukcesów biznesowych, tworząc długoterminową wartość dla społeczeństwa i naszych udziałowców. Więcej informacji na temat PepsiCo jest dostępnych na globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com oraz na polskiej stronie firmy http://www.pepsicopoland.com.
Kontakt dla mediów:
Jarosław Soroczyński
Questia sp. z o.o. sp. k.
Communications Management Consultants
tel.: +48 22 623 07 00
e-mail: jsoroczynski@questiapr.pl