Rolnicy coraz chętniej zaglądają do sieci. Są stałymi, ale bardzo wymagającymi użytkownikami internetu. Oczekują konkretnych informacji, porad, wiadomości o dotacjach unijnych czy przepisach. Dlatego portale, których głównymi użytkownikami mają być rolnicy, muszą być na jak najwyższym poziomie merytorycznym.
Nowoczesne rolnictwo to ciekawe i użyteczne technologie, nowatorskie podejście do produkcji rolnej i świadomość, że konsumenci poszukują dziś produktów najwyżej jakości. Gospodarstwa rolne to dziś wysokiej klasy przedsiębiorstwa, oparte na doskonale przygotowanym biznesplanie i z przemyślaną strategią marketingową. Rolnicy, to coraz częściej biznesmeni, którym zależy na jak najlepszym zarządzaniu gospodarstwem. Poszukują więc rzetelnych informacji i aktualności z branży, które ułatwią im prowadzenie biznesu, poinformują o najnowszych rozwiązaniach i technologiach.
Zarówno początkujący rolnicy, jak i doświadczeni „starzy wyjadacze” potrzebują fachowych porad, doradztwa, informacji o nowościach w branży czy możliwości kontaktu z ekspertami. Nic więc dziwnego, że w sieci jak grzyby po deszczu powstają portale rolnicze, oferujące swoim użytkownikom wiedzę, aktualności z branży, doradztwo ze strony instytucji rolniczych czy możliwość zamieszczania ogłoszeń i wpisu do katalogu firm.
Jaki powinien być portal dla nowoczesnego rolnika? Po pierwsze: rzetelny, zawierający merytoryczne informacje, porady, ciekawostki, terminy targów, wystaw, skupów czy składania wniosków o dopłaty unijne. Po drugie: przejrzysty, z dobrą nawigacją, przyjazny dla użytkownika. I wreszcie po trzecie: interaktywny – powinien umożliwiać wymianę informacji, kupno i sprzedaż towarów i usług, nawiązywanie kontaktów pomiędzy producentami a konsumentami.