John Deere zastępuje dotychczasowe modele ciągników serii 5E nowymi: 5058E, 5067E oraz 5075E;
Silnik zgodny z normą Stage IIIB, nowa przekładnia, bogatsze oświetlenie, modulacja PowrReverser, układ hydrauliczny, nowa konsola po prawej stronie kabiny – to największe zmiany względem poprzednich modeli.
John Deere zastępuje dotychczasowe modele ciągników serii 5E nowymi: 5058E, 5067E oraz 5075E. Będą one wyposażone w silnik zgodny z normą Stage IIIB, nową przekładnię, bogatsze oświetlenie, modulację PowrReverser oraz nową konsolę po prawej stronie kabiny.
Nowe modele ciągników serii 5E, charakteryzują się wyjątkową ergonomią do szybkiego i łatwego pracy dzięki konsoli umieszczonej po prawej stronie kabiny. W połączeniu ze zwartą konstrukcją i zwrotnością, konsola obejmuje kompletny zestaw elementów do łatwego manewrowania na uwrociach lub ograniczonych przestrzeniach w zastosowaniach z ładowaczem czołowym. Na konsoli po prawej stronie bardzo obszernej kabiny TechCenter umieszczone zostały elementy sterujące: podnoszeniem i opuszczaniem tylnego trójpunktowego układu zawieszenia(TUZ), elektrohydraulicznymi gniazdami oraz wałkiem odbioru mocy(WOM).
Silnik spełniający wymogi normy Stage IIIB
W ciągnikach serii 5E znajdziemy silnik John Deere Power Tech E ( 3 cyl.) o pojemności skokowej 2,9l. i kompaktowej konstrukcji, spełniający normy emisji spalin Stage IIIB, wyłącznie z wykorzystaniem oleju napędowego (bez dodatkowy płynów np. AdBlue). Modele 5058E, 5067E i 5075E charakteryzują się ograniczoną znamionową prędkością obrotową na poziomie 2100 obr./min, co umożliwia zmniejszenie zużycia paliwa.
Nowa przekładnia
Nowością jest również przekładnia 24F/12R PowrReverser, która zapewnia maksymalną prędkość transportową na poziomie 40 km/h oraz 24 biegi do przodu i 12 do tyłu. Dwie dźwignie zamontowane na platformie charakteryzują się łatwością i wygodą przełączania, zwiększając komfort pracy operatora. Dźwignia zmiany biegów jest łatwo dostępna, a mniej używanej dźwigni zmiany zakresów, nadano kształt zapewniający wygodniejszą obsługę. Hydrauliczne sprzęgło mokre do jazdy do przodu cały czas pracuje w kąpieli chłodzonym olejem, aby maksymalnie wydłużyć trwałość i niezawodność ciągnika.
Bogatsze oświetlenie
Nowe modele ciągników standardowo wyposażono w dwa przednie i dwa tylne światła robocze. Opcjonalnie ciągniki serii 5E można zaopatrzyć maksymalnie w osiem świateł roboczych. Standardowe światła przednie są wzorowane na większych ciągnikach wyposażonych w chromowane obramowania świateł.
Układ hydrauliczny
Ciągniki serii 5E w standardzie wyposażono w jedną parę gniazd hydraulicznych z szybkozłączami. Jako opcję dodatkową, przewidziano drugą parę złącz z blokadą w położeniu pływającym.
Ciągnik serii 5E będzie zaprezentowany na stoisku John Deere podczas wystawy Agro-Show 2017 w Bednarach. Przygotowywane jest na niego specjalne promocyjne finansowanie 0 proc. aż na 5 lat, które może objąć dodatkowy koszt ochrony pogwarancyjnej maszyny (PowerGard) aż do 6 lat wieku ciągnika.
John Deere w social media:
Hashtagi: #5E #johndeere #ciągnik