Tematem spotkania ministra rolnictwa i rozwoju wsi Roberta Telusa z lokalnymi producentami i przedstawicielami Zrzeszenia Producentów Papryki RP była realizacja kampanii pn. Moc Polskich Warzyw. Przedsięwzięcie ma na celu promowanie polskich produktów rolno-spożywczych.
Wsparcie lokalnych społeczności
Podczas wizyty na południu Mazowsza, po obchodach Ogólnopolskiego Święta Niepodległościowego Ruchu Ludowego w Starej Błotnicy, minister Robert Telus szczególnie podkreślił wagę angażowania lokalnych społeczności oraz organizacji rolniczych w działania promujące polskie owoce i warzywa.
Projekt pn. Moc Polskich Warzyw, jest efektem takiego zaangażowania. Realizację projektu wspierają MRiRW oraz administracja rolnicza.
Minister Robert Telus dodał, że rosnący eksport polskich produktów rolno-spożywczych będzie wymagał dalszego skorelowania działań promocyjnych.
– Będziemy nadal wspierać tak ważne dla polskiego rolnictwa projekty. To one, dzięki angażowaniu lokalnych społeczności, kształtują moc polskich warzyw i owoców – podkreślił szef resortu rolnictwa.
O kampanii
Moc Polskich Warzyw to kampania, która powstała z inicjatywy Zrzeszenia Producentów Papryki RP (ZPPRP). Obok ZPPRP, które koordynuje program, udział w projekcie biorą również: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw, Stowarzyszenie Producentów Pomidorów i Ogórków pod Osłonami, Stowarzyszenie Malinowy Król, Stowarzyszenie Branży Grzybów Uprawnych oraz Stowarzyszenie Czosnek Galicyjski. Kampania jest finansowana ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
W maju rozpoczęła się już trzecia edycja kampanii, która z roku na rok przybiera na sile dzięki docieraniu do coraz szerszego grona konsumentów.