Po raz dziesiąty dziennik „Rzeczpospolita” opublikował Ranking Najcenniejszych Polskich Marek. Znalazło się w nim 330 marek, w tym dwie marki produktów mleczarskich, Łaciate oraz Milko produkowane przez SM MLEKPOL. W rankingu mocy marek Łaciate zajęło miejsce 9, a według klasyfikacji wartości 40. Milko natomiast miejsce 269. W porównaniu z ubiegłoroczną edycją rankingu obydwie marki zajęły wyższe pozycje.
W poszczególnych podkategoriach Łaciate zajęło następujące pozycje:
Ranking mocy marek – 9 miejsce
Najsilniejsze marki 2013 – 18 miejsce
Najczęściej wybierane marki – 28 miejsce
Świadomość marki – 48 miejsce
Priorytet w świadomości – 50 miejsce
Postrzegana jakość – 16 miejsce
Lojalność klientów – 12 miejsce
Prestiż – 34 miejsce
Miejsce w rankingu jest dużym wyróżnieniem i prestiżem. Ranking zawiera wiele różnych kategorii marek, między innymi: telekomunikacja, handel, usługi, produkty alkoholowe i żywnościowe. Na podium Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek niezmiennie utrzymały się Orlen, PKO Bank Polski oraz Biedronka.
Łaciate i Milko to najbardziej znane marki produktów mleczarskich w Polsce, wytwarzanych przez SM MLEKPOL. Marka Łaciate funkcjonuje na rynku od 1996 roku, wielokrotnie reklamowana w mediach, posiada bogate portfolio zawierające mleko, masło, śmietany i śmietanki, serki śmietankowe, znane i doceniane przez konsumentów.
SM MLEKPOL właściciel marki Łaciate, od lat jest niekwestionowanym liderem polskiej branży mleczarskiej.