Mleko jest produktem uniwersalnym. Niezależnie od pory roku, każdy jest w stanie znaleźć dla siebie mleczny przepis, który nie tylko dostarczy niezapomnianych wrażeń smakowych, ale będzie również źródłem niezastąpionych witamin i minerałów. Zima to czas, w którym taki zastrzyk jest niezbędny dla zdrowia i dobrego samopoczucia. Ponadto zawarte w jogurtach i kefirach kultury bakterii chronią nasz żołądek i wspomagają trawienie, co jest szczególnie istotnie zważywszy na to, że wielkimi krokami zbliża się Boże Narodzenie, kiedy to stoły wręcz uginają się od smakołyków. W razie gdyby dopadła nas grypa, zastosowanie dobroczynnego działania mleka jest powszechnie znane również w dziedzinie leczenia wszelkich chorób, chrypek i przeziębień – nie ma nic lepszego na obolałe gardło, niż szklanka ciepłego mleka z miodem. A to tylko niektóre z powodów, dla których warto, szczególnie zimą, zwracać uwagę na obecność tego produktu w naszej diecie.
Promowanie mleka i jego przetworów to jeden z celów programu „Mamy kota na punkcie mleka”. Jej twórcy wraz z Mlecznymi Bohaterami, Kotem Mleczysławem i Mleczną Kitą, docierają do wszystkich części kraju, aby prowadzić kampanię edukacyjno - informacyjną wśród najmłodszych, ich rodziców oraz nauczycieli.
Tym razem organizatorzy projektu zaprosili wszystkich zainteresowanych na konferencję, która odbyła się 12 grudnia o godzinie 12.00 w Pijalni Czekolady E. Wedel, mieszczącej się przy Rynku Kościuszki 17 w Białymstoku. Głos zabrała dr n. med. Irena Białokoz-Kalinowska, która podzieliła się z uczestnikami swoją wiedzą na temat zalet mleka i jego przetworów. Jako że grudzień i koniec roku to czas na podsumowania, drugą prelegentką była Anna Łapińska, koordynatorka programu „Mamy kota na punkcie mleka”, która przedstawiła efekty kampanii.
Program „Mamy kota na punkcie mleka” cieszy się ogromną popularnością wśród uczniów i nauczycieli szkół podstawowych. Kolejne placówki zgłaszają chęć wzięcia w nim udziału. Konkursy prowadzone w ramach kampanii spotykają się z dużym zainteresowaniem, a wizyty Kota Mleczysława są nie tylko okazją do wesołej zabawy, ale przede wszystkim stwarzają możliwość, aby zaszczepić w najmłodszych zdrowe nawyki żywieniowe.
Kampania jest sfinansowana z Funduszu Promocji Mleka i realizowana przez Polską Izbę Mleka przy współpracy Polskiej Federacji Hodowców Bydła i Producentów Mleka.
Źródło: Biuro kampanii „Mamy kota na punkcie mleka”