Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa wziął udział w największych wschodnioazjatyckich targach spożywczych Sial China 2018 odbywających się w Szanghaju od 16 do 18 maja 2018 r. Już po raz szósty na tym wydarzeniu KOWR zorganizował polskie stoisko narodowe z indywidualnym udziałem przedsiębiorców z branży rolno-spożywczej.
Pierwszego dnia targów odbyło się oficjalne otwarcie polskiego stoiska narodowego, którego dokonał Jacek Bogucki – Sekretarz Stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi, który reprezentował Polskę również podczas oficjalnego otwarcia targów. Wiceminister podczas wizyty na polskim stoisku narodowym miał okazję porozmawiać z każdym z polskich przedsiębiorców obecnych na stoisku. Uczestniczył również w pokazach kulinarnych, podczas których razem z kucharzami mógł osobiście spróbować sztuki lepienia pierogów.
Tego dnia stoisko KOWR odwiedził także Phil Hogan, Komisarz Unii Europejskiej ds. Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich.
Każdego dnia targów na polskim stoisku narodowym odbywały się pokazy kulinarne, których celem była promocja polskiej kuchni i żywności oraz zaprezentowanie Polski jako kraju tradycyjnego i jednocześnie nowoczesnego pod względem kulinarnym.
W ramach misji handlowej zorganizowanej przez KOWR wspólnie z Zagranicznym Biurem Handlowym Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu S.A. w Szanghaju, w dniu poprzedzającym rozpoczęcie targów polscy przedsiębiorcy mieli możliwość wzięcia udziału w warsztatach na temat przygotowania się do eksportu na rynek chiński oraz w rozmowach biznesowych B2B z potencjalnymi chińskimi kontrahentami. Zainteresowani mogli także odbyć wizytę w sklepie sieci G Super, specjalizującej się w żywności importowanej.
Ponadto 17 maja 2018 r. przedsiębiorcy wystawiający się na stoisku KOWR mogli korzystać przez cały dzień targowy z porad dwóch ekspertów ds. rynku chińskiego w zakresie dostosowania oferty swoich firm do potrzeb i oczekiwań chińskich importerów, dystrybutorów i konsumentów.
Było to jedno z kilku wydarzeń promocyjno-informacyjnych organizowanych w tym roku przez KOWR na rynku chińskim pod hasłem „Poland tastes good”. Rynek ten uznawany jest za jeden z perspektywicznych kierunków polskiego eksportu rolno-spożywczego.
Na zorganizowanym podczas targów stoisku o powierzchni 300 m² swoją ofertę eksportową miało możliwość promować 11 polskich firm z sektora rolno-spożywczego produkujących m.in.: owoce w czekoladzie, musy owocowe, płatki kukurydziane, pieczywo chrupkie, zupy instant, krówki, lemoniady, cydry, sery topione, mleko i serwatkę w proszku, jogurty, mięso wieprzowe mrożone, herbaty, syropy, olej rzepakowy, mieszanki do pieczenia ciast i chleba, wypieki i słodycze.