Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa przypomina rolnikom, którzy skorzystali z dotacji m.in. na modernizację gospodarstw czy kupno maszyn, o konieczności zgłaszania do ARiMR zmiany modelu, marki, typu maszyny, urządzenia lub dostawcy, u którego będzie miał miejsce zakup.
„W odniesieniu do wprowadzenia procedur kontroli oraz do zasady wzajemnej zgodności w zakresie środków wsparcia rozwoju obszarów wiejskich, wszystkie wnioski o wsparcie, wnioski o płatność i inne deklaracje, które beneficjent lub osoba trzecia muszą złożyć, poddaje się kontrolom administracyjnym.
Dlatego też w ramach działań inwestycyjnych (…) ARiMR zobowiązana jest do dokonywania m.in. oceny racjonalności kosztów nie tylko na etapie rozpatrywania wniosku o przyznanie pomocy, ale także na etapie oceny wniosku o aneks, jak i wniosku o płatność”- podkreśla w informacji prasowej Jarosław Sierszchulski, zastępca prezesa ARiMR. Każda zatem zmiana wymaga aneksowania umowy.
„W przypadku przedkładania do refundacji dowodów zakupu, z których będzie wynikać, iż beneficjent zakupił sprzęt będący innym modelem niż ten, który pierwotnie zadeklarowano na etapie ubiegania się o przyznanie pomocy w złożonej i wybranej ofercie, konieczne będzie, w odniesieniu do modelu sprzętu faktycznie zakupionego, dostarczenie nowej oferty (postępowania ofertowego), zgodnej podmiotowo (dostawca) i przedmiotowo (model/ marka/typ) z faktycznie zrealizowanym zakupem” - czytamy dalej.
Beneficjent powinien każdorazowo pisemnie powiadomić agencję o planowanej zmianie, zarówno modelu, jak dostawcy nabywanej maszyny czy urządzenia, najpóźniej do dnia złożenia wniosku o płatność. W przypadku, gdy model, marka, typ lub dostawca maszyny wskazanej w zestawieniu rzeczowo-finansowym uległ zmianie w odniesieniu do wybranej oferty, najpóźniej w dniu złożenia wniosku o płatność należy jednocześnie złożyć podanie o aneks. (HD)