Czy polskie wina mogą konkurować z zagranicznymi gigantami?

 


worldfood d1 111Rynek alkoholi jest dynamiczny, a zapotrzebowanie na wyroby regionalne, autentyczne i wysokiej jakości to jeden z najsilniejszych trendów rynku spożywczego w Polsce i Europie. Branża spirytusowa w Polsce jest istotnym elementem polskiej gospodarki a polska wódka jest jedyną polską marką globalną obecną na wszystkich rynkach całego świata. Rośnie sprzedaż wina, piwa regionalnego, wódki premium i whisky. Polacy coraz częściej sięgają po droższe wina i ten segment rynku alkoholi rośnie w tempie 20 %. Świadomość polskiego konsumenta jest na coraz wyższym poziomie, zwłaszcza jeżeli chodzi o dobór szczepów i regionów. Odkrywamy już nie tylko wina zagraniczne ale stajemy się miłośnikami win rodzimych.


Targi WorldFood Warsaw to gratka dla producentów, dystrybutorów i sommelierów. Strefa Wine&Spirits z roku na rok jest coraz większa, a oferta targowa jest bogata nie tylko w duży wybór win krajowych i zagranicznych, ale również w rozmowy B2B, panele dyskusyjne i wiele innych atrakcji.


„Jesteśmy pierwszy raz na targach spożywczych, a nie winiarskich i zaskakuje nas pozytywnie poziom rozmów i wiedzy zwiedzających n/t wina i winiarstwa. Chcielibyśmy oczywiście dotrzeć do szerszego grona odbiorców z naszymi polskimi winami, które są świetne i trochę niedoceniane. Fajna atmosfera targów i dobre rozmowy.”- tak ubiegłą edycję tragów WorldFood Warsaw ocenił Roman Myśliwiec, prekursor odrodzenia polskiego winiarstwa, założyciel Fundacji na rzecz Rozwoju i Promocji Winiarstwa Galicja Vitis.


W Polsce systematycznie przybywa winnic i producentów lokalnego trunku. Dziś mamy ponad stu zarejestrowanych winiarzy, którzy mają winnice na powierzchni 250 hektarów.


Czy lokalnym winiarniom łatwo przebić się na polskim rynku? Sektor winiarski jest dynamiczny i zmienia się wraz z trendami. Przeciętny Włoch wypija 44 litry wina, a Francuz 50 litrów rocznie. Polski konsument spożył w ciągu ostatniego roku około 5,5 litra ale trzy lata temu wypiliśmy ok 3 litry na osobę. Zatem rynek się rozwija , ale przed winiarzami i konsumentami jeszcze dużo pracy. Na razie w naszych winach gustują smakosze z zagranicy.

Dlatego też targi WorldFood Warsaw, to świetna okazja do zaprezentowania coraz bogatszej polskiej oferty i do podróży przez regiony, odmiany, rodzaje, roczniki i style.


Wystawcy i zwiedzający będą mieli okazję do zapoznania się z szeroką ofertą alkoholi z całego świata oraz poszerzenia wiedzy o winie. Warsztaty i prelekcje będą połączone z degustacją napojów z różnych regionów. Na co można liczyć podczas najbliższej edycji?


„Po raz pierwszy specjalną ofertę kierujemy do właścicieli polskich winnic. Stworzymy wspólną strefę, na której szeroka oferta polskich win zostanie wyeksponowana i atrakcyjnie zaprezentowana. Firmy, prezentujące swoje produkty w sektorze Wine&Spirits, mogą liczyć na spotkania z właściwie dobranymi grupami odbiorców. Wśród nich znajdą się osoby decydujące o zakupie alkoholi z punktów sprzedaży takich jak: sklepy specjalistyczne, sieci sklepów
i supermarketów, przedstawiciele branży HoReCa, importerzy, dystrybutorzy. Dla wygody wystawców biorących udział w targach przygotowany zostanie serwis kieliszkowy. Firmy będą mogły nawiązać liczne kontakty biznesowe i wymienić się doświadczeniami z przedstawicielami sektora alkoholowego z całego świata ”- informuje Agnieszka Szpaderska, dyrektor Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów WorldFood Warsaw.


Do zobaczenia w dniach 10-12 kwietnia 2018 na Międzynarodowych Targach Żywności
i Napojów WorldFood Warsaw.

 

 

Cenimy sobie Państwa wypowiedzi,
dlatego prosimy aby były one wyrażane w dobrym tonie oraz nie łamały polskiego prawa.
Komentarze łamiące te zasady będą niezwłocznie usuwane.
Dodaj komentarz
*
Tytuł komentarza:
*
Komentarz:
komentarz
*
Podpis:

Jeśli chcesz otrzymywać informacje o najważniejszych wiadomościach rolniczych oraz przydatnych poradach rolniczych możesz zapisać się do newslettera (po lewej stronie ekranu).

125ml milk

worldfood d1 111
TAGI: worldfood; alkoholi; całego; napojów; targach; będą; polsce; wiedzy; oferta; zostanie; świata; targów; rośnie; regionów.; warsaw; polskiej; międzynarodowych; polskich; gigan;

Ta strona korzysta z plików COOKIES. więcej »