Bridgestone wprowadził na rynek nową oponę rolniczą VX-TRACTOR. Podczas projektowania firma uwzględniła potrzeby użytkowników wymagających większej produktywności, wydajności i przyczepności, a także przesunęła granice technologiczne na zupełnie nowy poziom, umożliwiając użytkownikom szybszą pracę i transport cięższych ładunków.
Wytrzymałość i wydajność i długa żywotność
Projektanci opony skoncentrowali się przede wszystkim na jej maksymalnej wydajności i zminimalizowaniu zużycia, zwłaszcza na drodze. Aby zbudować zaufanie użytkowników do modelu VX-TRACTOR, inżynierowie Bridgestone zastosowali wyjątkowy i opatentowany wzór bieżnika, który jest dłuższy i szerszy oraz charakteryzuje się nawet o 20% większą objętością w porównaniu z rozwiązaniami oferowanymi przez bezpośrednią konkurencję.Zwiększona objętość bieżnika oznacza większą jego głębokość w porównaniu do rozwiązań oferowanych przez innych producentów. Jednocześnie karkas opony zaprojektowano tak, aby zminimalizować naprężenia wewnętrzne. Dzięki temu nowe ogumienie bardzo dobrze spisuje się przy dużych prędkościach, ze znacznym obciążeniem i może pracować z ciśnieniem dochodzącym do 2,4 bara.
Trwałość
Użycie większej ilości gumy zwiększa wytrzymałość i do minimum ogranicza skutki zużycia, tarcia i eksploatacji. Sześciowarstwowy pas bieżnika klasy premium oraz zmniejszona i wzmocniona ściana boczna zabezpieczają oponę przed uszkodzeniami i potencjalnym przebiciem. Opony VX-TRACTOR są produkowane z nowej mieszanki gumowej, która jest jeszcze bardziej odporna na zużycie, niż mieszanki stosowane w starszych produktach Bridgestone. Nowa mieszanka zawiera mniej oleju mineralnego, który częściowo zastąpiono przyjaznymi dla środowiska olejami roślinnymi, nie tylko poprawiającymi żywotność ogumienia, ale również stanowiącymi ważny krok ku bardziej zrównoważonej przyszłości.1
Najlepsze właściwości trakcyjne
Opony VX-TRACTOR zostały wyposażone w sprawdzony już w modelu VT-TRACTOR bieżnik, który zapewnia doskonałą przyczepność we wszystkich warunkach. Testy wykazały, że model VX-TRACTOR ma znacznie mniejszy poślizg, niż produkty oferowane przez konkurentów 2, dzięki czemu użytkownicy mogą mieć do niego pełne zaufanie. Niezależnie od tego, czy są one eksploatowane na polach, czy na drogach, pod dużymi obciążeniami, na śliskich nawierzchniach, na wzniesieniach, czy podczas transportu ciężkich ładunków, opony VX-TRACTOR spełniają najwyższe standardy.
Jakość w standardzie
Nowe opony VX-TRACTOR są potwierdzeniem dużego zaangażowania Bridgestone w kwestie jakości. Innowacyjne rozwiązania są standardowymi technologiami dostępnymi we wszystkich oferowanych rozmiarach.
— VX-TRACTOR dołącza do rodziny opon Bridgestone VT-TRACTOR dla ciągników o dużej mocy i stanowi uzupełnienie serii VT-COMBINE przeznaczonej dla kombajnów zbożowych. Karkas w oponach VX-TRACTOR wykorzystuje technologię, która pozwala na regulację ciśnienia od 0,6 do 2,4 bara, co pozwala na dostosowanie opon do każdych warunków pracy zapewnia możliwość przenoszenia nawet najcięższych ładunków. Sprawdzony, opatentowany spiralny wzór bieżnika zapewnia optymalną przyczepność i zmniejsza poślizg, a jego dodatkowa wysokość nadaje oponie większą trwałość, która jest bardzo istotna dla traktorów używanych zarówno w polu, jak i na drogach — wyjaśnia Mark Sanders, General Manager, Agriculture, Bridgestone EMEA.
Zaprojektowane i wyprodukowane w Europie
Opony VX-TRACTOR zostały opracowane w europejskim centrum badawczo-rozwojowym firmy Bridgestone we Włoszech i są produkowane w fabryce w miejscowości Puente San Miguel w Hiszpanii. Obecnie są dostępne w dwunastu różnych rozmiarach dla przedniej i tylnej osi, od 24 do 42 cali. Dodatkowe rozmiary zostaną wprowadzone do
O Bridgestonew Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie (EMEA)
Jesteśmy odziałem z regionu EMEA największego na świecie producenta opon i wyrobów z gumy. Od prawie 90 lat gwarantujemy, że ludzie i towary wygodnie i bezpiecznie dotrą do celu podróży. Budzimy zaufanie tam, gdzie liczy się to najbardziej – na styku pojazdu z drogą. Jesteśmy doskonałymi chemikami, inżynierami i naukowcami. Pracujemy nad innowacyjnymi technologiami w jednych z najbardziej zaawansowanych fabryk i centr badawczo – rozwojowych w Europie. Bezkompromisowo koncentrujemy się na dostarczaniu rzeczywistych rozwiązań dla rzeczywistych problemów, z którymi kierowcy spotykają się na drodze każdego dnia. Prowadzimy ich, bez względu na wszystko.
Więcej informacji nt. Bridgestone EMEA można znaleźć na www.bridgestone.euoraz na www.bridgestonenewsroom.eu, a także w Social Media: Facebook, Instagram, YouTube, Twitter i LinkedIn.
1W oparciu o kontrolowane pomiary laboratoryjne (test na urządzeniu do badania ścieralności wg norm DIN) (test przyspieszonego starzenia się opony) przeprowadzone przez dział badawczo-rozwojowy firmy Bridgestone.
2Test przeprowadzony przez PCLT dla firmy Bridgestone w październiku 2018 r. Opony na oś przednią, 600/70 R30: Bridgestone VX-TRACTOR 158D i Michelin MACHXBIB 152D. Opony na oś tylną, 710/70 R42: Bridgestone VX-TRACTOR 173D i Michelin MACHXBIB 173D.