Alkohole świata na WorldFood Warsaw

WFWarsaw logo 3Wódka to jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek na świecie. Jesteśmy jednym z największych rynków spirytusowych w Europie. A popularności w kraju wciąż przybywa lokalnym browarom i cydrom.
Widząc ogromny potencjał, jaki niesie ze sobą rynek alkoholi w Polsce, organizatorzy targów WorldFood Warsaw postanowili stworzyć specjalną sekcję branżową – Wine&Spirits. „Międzynarodowe Targi Żywności i Napojów WorldFood Warsaw otwarte są na przedstawicieli wszystkich sektorów branży spożywczej. W II edycji wystawy swoją premierę będzie miała sekcja Wine&Spirits Warsaw. Zaprezentują się na niej polskie i zagraniczne firmy zajmujące się produkcją, sprzedażą i dystrybucją alkoholi. Nie zabraknie oczywiście znanej na całym świecie polskiej wódki jak również wysokiej jakości win z różnych zakątków świata. Spodziewamy się również coraz popularniejszego cydru i lokalnych marek piwa” – zapewnia Agnieszka Szpaderska, manager targów.


Według raportu KPMG „Rynek napojów alkoholowych w Polsce” w 2013 roku Polacy kupili napoje alkoholowe o wartości ponad 41 mld złotych. 47% tej wartości stanowiło piwo, 30,7% to wódka. Z raportu wynika, że rośnie stale udział win, whisky, likierów, nalewek i smakowych napojów alkoholowych.


Spożywane w Polsce wina importujemy głównie z Włoch, Hiszpanii, Portugalii, Bułgarii, Francji. Duże znaczenie mają także trunki importowane z USA oraz Chile.


Wyniki polskiego eksportu alkoholi napędzają głównie piwo i wódka. Ten pierwszy trunek sprzedano w 2013 roku za granicę za 117,3 mln euro (o 22,7% więcej niż w roku ubiegłym). Zaś wódka – nasz hit eksportowy, została wyeksportowana za 151,3 mln euro.


Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka, które jest partnerem merytorycznym targów WorldFood Warsaw informuje, że: „Polska jest największym producentem wódki w Unii Europejskiej i czwartym na świecie ( po Rosji, Stanach Zjednoczonych i Ukrainie). Tradycyjnie już najważniejszymi rynkami były Francja i Stany Zjednoczone. Wódki z Polski znajdują na pólkach także konsumenci z Węgier, Niemiec, Włoch, Bułgarii i Kanady, a nawet z Singapuru, Honkongu oraz Chile.

 

Polska wódka jest jedyną polską marką globalną, produktem, który jednoznacznie kojarzy się z Polską na całym świecie. Od lat jest to nasz flagowy produkt eksportowy.”

W poszukiwaniu nowych rynków…
Doskonałą okazją do nawiązania nowych kontaktów z producentami i dystrybutorami alkoholi z innych krajów są targi WorldFood Warsaw, których II edycja odbędzie się 14-16 kwietnia 2015 r. Nowością kolejnej edycji będą sekcje narodowe, między innymi Holandii, Mołdawii, Tajlandii czy Egiptu. W trakcie targów przewidziano także specjalną strefę do rozmów z przedstawicielami sieci handlowych. Wystawie produktów i technologii z całego świata będzie towarzyszyć bogaty program merytoryczny, przygotowany we współpracy ze specjalistami z branży.
WorldFood Warsaw to targi B2B, służące nawiązywaniu nowych kontaktów biznesowych pomiędzy polskimi i międzynarodowymi przedsiębiorcami. W pierwszej edycji udział wzięło niemal 100 wystawców i ponad 3 tysiące zwiedzających, wśród których dominowały osoby podejmujące decyzje w przedsiębiorstwach bądź mające na nie wpływ. Wystawa to także okazja do zapoznania się z nowymi technologiami i rozwiązaniami stosowanymi w sektorze spożywczym.
Więcej informacji: www.worldfood.pl


 

Cenimy sobie Państwa wypowiedzi,
dlatego prosimy aby były one wyrażane w dobrym tonie oraz nie łamały polskiego prawa.
Komentarze łamiące te zasady będą niezwłocznie usuwane.
Dodaj komentarz
*
Tytuł komentarza:
*
Komentarz:
komentarz
*
Podpis:

Jeśli chcesz otrzymywać informacje o najważniejszych wiadomościach rolniczych oraz przydatnych poradach rolniczych możesz zapisać się do newslettera (po lewej stronie ekranu).

125ml milk

WFWarsaw logo 3
TAGI: warsaw; worldfood; także; edycji; ; alkoholi; targów; napojów; nowych; świata; będzie; całym; włoch; ; alkohole; świecie; specjalną; głów;

Ta strona korzysta z plików COOKIES. więcej »