Firma Sodexo dołączyła do kampanii RoślinnieJemy, koordynowanej przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki. W ramach współpracy w restauracjach Sodexo wdrożone zostaną roślinne receptury, które dedykowane będą nie tylko weganom i wegetarianom, ale także fleksitarianom – osobom stopniowo ograniczającym spożycie produktów odzwierzęcych.
Pierwszym wspólnym przedsięwzięciem podjętym w ramach projektu RoślinnieJemy były kulinarne warsztaty z udziałem Szefów Kuchni, organizowane na PGE Narodowym, gdzie firma oferuje usługi cateringowe klasy premium (Sodexo Prestige).
Szefowie Kuchni, pod okiem Mai Wirowskiej, ambasadorki kampanii RoślinnieJemy oraz Marcina Szachowicza z Unilever Food Solutions, poszerzali swoją wiedzę i umiejętności w zakresie kuchni roślinnej. Przygotowali, między innymi, omlet na bazie ciecierzycy, curry bananowe, lasagne i spaghetti po bolońsku w wersji wegańskiej.
Szefowie Kuchni, pod okiem Mai Wirowskiej, ambasadorki kampanii RoślinnieJemy oraz Marcina Szachowicza z Unilever Food Solutions, poszerzali swoją wiedzę i umiejętności w zakresie kuchni roślinnej. Przygotowali, między innymi, omlet na bazie ciecierzycy, curry bananowe, lasagne i spaghetti po bolońsku w wersji wegańskiej.
– Wkraczając w 2019 r., gastronomowie nie mogą przymykać oczu na zmieniające się trendy. Obecność roślinnych dań w ofercie to w tym roku tzw. must-have, a wspólna akcja Sodexo i RoślinnieJemy wyznacza kierunek także dla innych firm z branży – twierdzi Maja Wirowska, ambasadorka kampanii RoślinnieJemy.
– Poszerzając naszą ofertę o nowe dania roślinne pozwolimy naszym klientom i konsumentom na bardziej zróżnicowane odżywianie, a być może zainspirujemy ich do głebszej refleksji na temat upodobań żywieniowych i ich związku z ochroną środowiska. Takie działanie nie tylko wpisuje się w naszą misję poprawiania jakości życia, ale także w prowadzoną przez nas politykę zrównoważonego rozwoju – informuje Katarzyna Rogalska, Head of Food Platform, Sodexo Polska – Cieszymy się, że zapoczątkowany dwa lata temu zwrot ku potrawom roślinnym w naszym menu, ma dzisiaj tak prężnych sojuszników – dodaje.
Badania przeprowadzone przez badaczy z Oxford University wskazują, że znaczne ograniczenie lub eliminacja produktów odzwierzęcych z diety może zmniejszyć ślad węglowy pojedynczego konsumenta nawet o 73%. Niedawno opublikowany raport EAT-Lancet Commission, opracowany przez renomowanych specjalistów z dziedziny żywienia, rekomenduje transformację obecnego modelu żywienia i oparcie go przede wszystkim na produktach pochodzenia roślinnego, z małymi, okazjonalnymi dodatkami mięsa, nabiału i cukru.
###
O kampanii RoślinnieJemy
Celem kampanii Roślinniejemy jest wsparcie producentów żywności, sieci handlowych, właścicieli restauracji we wprowadzaniu oraz promowaniu roślinnych produktów i dań. Swoje działania Roślinniejemy opiera na badaniach rynku, społecznych ankietach oraz rzetelnej wiedzy z zakresu kuchni roślinnej i najnowszych światowych trendów. W ramach kampanii Roślinniejemy prowadzona jest także akcja “Roślinne poniedziałki” inspirowana brytyjskim “Meatless Mondays”, której celem jest zachęcenie odbiorców do ograniczenia spożycia produktów odzwierzęcych raz w tygodniu.
https://roslinniejemy.org/
O Sodexo
Grupa Sodexo, światowy lider w zakresie usług podnoszących jakość życia, od chwili założenia firmy przez Pierre’a Bellon w 1966 roku jest strategicznym partnerem dla firm i instytucji, które kładą nacisk na efektywność, lojalność i dobre samopoczucie pracowników oraz partnerów biznesowych. Z wielką pasją 460 000 pracowników w 72 krajach świata, Sodexo każdego dnia projektuje, zarządza i dostarcza unikalne usługi w zakresie kompleksowej obsługi
nieruchomości (Sodexo On-site Services) oraz w zakresie kompleksowych usług motywacyjnych (Sodexo Benefits and Rewards Services), obsługując każdego dnia 100 milionów konsumentów na całym świecie.
Sodexo w liczbach (stan na: 31 sierpnia, 2018 r.)
20.4 miliardów euro skonsolidowanego przychodu rocznie
460 tysięcy pracowników
19. największy pracodawca na świecie
72 kraje
100 milionów obsługiwanych konsumentów dziennie
13.5 miliardów euro kapitalizacji rynkowej (stan na: 9 stycznia, 2019 r.)
Sodexo On-site Services w Polsce
2 200 pracowników
130 Klientów biznesowych
58 restauracji
240 obsługiwanych nieruchomości
2 250 obsługiwanych mniejszych jednostek