Ponad 100 przedsiębiorców z województwa łódzkiego zgłosiło chęć udziału w projekcie LODZKIE GO! - Inicjatywa, którą podjęliśmy, to szansa dla małych i średnich przedsiębiorstw na zdobycie nowych rynków zbytu. A wcześniej — co stanowi o jego wyjątkowości — daje firmom realny wpływ na powstający program, tak aby był on dopasowany do ich potrzeb i możliwości – mówi Maciej Łaski, Dyrektor Departamentu Promocji i Współpracy Zagranicznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Do 1 grudnia na stronie www.go.lodzkie.pl trwa rejestracja firm zainteresowanych wzięciem udziału w projekcie.
Projekt LODZKIE GO! jest skierowany do firm z sektora MŚP, zarejestrowanych w województwie łódzkim, posiadających potencjał eksportowy i reprezentujących jedną z sześciu branż strategicznych dla województwa łódzkiego: nowoczesny przemysł włókienniczy i mody (w tym wzornictwo); zaawansowane materiały budowlane; medycyna, farmacja, kosmetyki, energetyka (w tym OZE); innowacyjne rolnictwo i przetwórstwo rolno-spożywcze; informatyka i telekomunikacja.
- Zainteresowanie udziałem w projekcie LODZKIE GO! jest bardzo duże. Otrzymaliśmy zgłoszenia od ponad 100 przedsiębiorstw. Aż 30 proc. z nich dotyczy branży nowoczesnego przemysłu włókienniczego i mody. Bardzo dużo zgłoszeń przypada też na branże innowacyjne: rolnictwo i przetwórstwo rolno-spożywcze, informatykę i telekomunikację oraz zaawansowane materiały budowlane. Mniej zgłoszeń odnotowaliśmy z branży energetycznej, ale w tym wypadku trzeba uwzględnić jej specyfikę i możliwości eksportowe firm z tego sektora - mówi Artur Kowalczyk, dyrektor zarządzający firmy Bluehill, która wspólnie z firmą KOBOLD realizuje projekt LODZKIE GO! na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego.
W ramach pierwszego etapu projektu odbywa się seria warsztatów poświęconych możliwościom ekspansji firm na poszczególne zagraniczne rynki zbytu. Przedsiębiorcy poznali rynki m.in. Chin i ASEAN (m.in. Tajlandii oraz Wietnamu), Skandynawii, obszaru WNP (m.in. Kazachstan i Ukraina), Bliskiego Wschodu (m.in. Iran i Izrael), Ameryki Północnej (USA, Kanada) oraz Europy Zachodniej.
- Już od jakiegoś czasu myślę o internacjonalizacji własnej marki, a także możliwości zaprezentowania jej poza Polską. Sama w ostatnich latach podjęłam w tej kwestii kilka działań. Teraz chciałabym to zrobić na większą skalę i ze wsparciem, którego sama nie jestem w stanie sobie zapewnić — tłumaczy chęć udziału w projekcie Zuzanna De La Fotta, właścicielka marki odzieżowej De La Fotta.
Obecnie trwa nabór do kluczowego etapu projektu, który potrwa do 1 grudnia. W jego ramach zostanie dokonany wybór przedsiębiorstw z największym potencjałem pod kątem ekspansji międzynarodowej. To one zostaną objęte wsparciem w ramach projektu.
- Warto skorzystać z tej szansy. Projekt LODZKIE GO! ma innowacyjny charakter, gdyż w określeniu rynków ekspansji, czy narzędzi wsparcia, biorą udział sami przedsiębiorcy. Działania w ramach projektu umożliwią firmom m.in. udział w tarach i misjach zagranicznych, spotkania B2B, prezentacje swoich produktów i usług oraz możliwość nawiązania współpracy z kluczowymi partnerami zagranicznymi – podkreśla Maciej Łaski.
Więcej szczegółów na temat projektu oraz rejestracji można znaleźć na stronie www.go.lodzkie.pl
Projekt „LODZKIE GO! Nowe rynki dla kluczowych branż województwa łódzkiego”realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020.