Do 25 października br. każdy rolnik, który chce zmienić wniosek o oszacowanie strat spowodowanych przez suszę, może to zrobić klikając „wycofaj wniosek” lub „anuluj podpis”.
Dotyczy to wniosków nieprzetworzonych przez aplikację „Zgłoś szkodę rolniczą” aplikacje.gov.pl/app/susza/.
Wprowadzona dodatkowa czasowa funkcjonalność umożliwia wycofanie wniosku lub anulowanie podpisu Profilem Zaufanym złożonego na wysłanym w aplikacji wniosku, o ile wniosek ten nie został przetworzony, to znaczy nie został wygenerowany protokół oszacowania strat lub kalkulacja z dokonanych przez aplikację wyliczeń.
Co dalej?
Wycofanie wniosku umożliwi usunięcie z konta właściciela Profilu Zaufanego danych gospodarstwa w celu umożliwienia ponownego zaimportowania danych z e-WnioskuPlus gospodarstwa rolnego do poprawnie zalogowanego Profilem Zaufanym właściciela gospodarstwa rolnego w celu wypełnienia wniosku o oszacowanie strat spowodowanych przez suszę.
Ważne terminy
Do 25 października – możliwość wycofania wniosku lub anulowania podpisu.
26 października br. – wojewodowie rozpoczną proces zatwierdzania protokołów, które będą podstawą dla producentów rolnych do składania w bankach współpracujących z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa wniosków o preferencyjny kredyt na wznowienie produkcji rolnej.
30 listopada – ostateczny termin składania w aplikacji „Zgłoś szkodę rolniczą” wniosków o oszacowanie strat spowodowanych wystąpieniem suszy.
Źródło
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
https://www.gov.pl/rolnictwo/