W inauguracji kampanii, która odbyła się w Potworowie, uczestniczył Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Jan Krzysztof Ardanowski. – Bogaty świat staje się już tak wymagający i wybredny, że niedługo to, co nie spełnia najwyższych, coraz wyższych, norm jakościowych nie sprzeda się – podkreślił minister i dodał, że nie tylko nie będzie sprzedane po niższej cenie, ale w ogóle się nie sprzeda. Minister przypomniał, że państwo nie ma możliwości bezpośredniej interwencji na rynku. – Trwają prace związane z powstaniem Polskiej Grupy Spożywczej. Wielu przedsiębiorców, przyzwyczajonych do dominacji na rynku przetwórstwa i handlu, zgrzyta ze złości zębami na myśl, że państwo nie będzie bierne i „teoretyczne” w obronie rolników. Od strony prawnej wszystko jest gotowe, ale w kwestii kapitału założycielskiego prowadzę jeszcze rozmowy z Premierem RP i Ministrem Finansów – poinformował szef resortu rolnictwa. Zapowiedział też dalszą walkę o wzmocnienie pozycji rolnika w łańcuchu żywnościowym. – Koniec okradania rolników. Ja na to nie wyrażam zgody, chociaż to bardzo nie podoba się przetwórcom – podkreślił minister Ardanowski. Minister zaapelował ponadto o przekonywanie konsumentów, i zagranicznych, i krajowych do kupowania polskiej żywności. Organizatorzy kampanii promocyjnej poinformowali, że w Polsce produkuje się około 500 odmian papryki. Obecnie region radomski jest największym zagłębiem uprawy papryki, bakłażana, cukinii w Polsce i w naszej części Europy. Ponadto produkuje się tu znaczące ilości fasoli szparagowej, kapusty pekińskiej, kalarepy. Przybliżona wielkość zbioru papryki w klasie I waha się w granicach 100 tysięcy ton rocznie. Produkowana jest ona w około 3500 gospodarstw, w ponad 60 000 tuneli foliowych na obszarze około 1500 ha. Mocną stroną regionu jest ponad 30-letnia tradycja produkcji papryki oraz doświadczenie producentów. Papryka, bakłażan, cukinia – produkowane na południu Mazowsza – sprzedawane są nie tylko w kraju, lecz są także eksportowane. Trafiają praktycznie do wszystkich krajów Europy. Embargo rosyjskie pozwoliło przebudować kanały dystrybucji i większość produkcji trafia na zachód i północ Europy. Celem realizowanej obecnie kampanii jest wzrost świadomości konsumentów, budowanie konsumenckiego patriotyzmu oraz zwiększenie rozpoznawalności produktów z południa Mazowsza. Jej hasłem przewodnim, które przyświeca kampanii jest przekaz: „Kupując warzywa i owoce wybieraj te najlepsze dla swojej rodziny. Wspieraj polskich rolników i producentów”. -Wszystkie organizacje rolnicze, chcące zaangażować się w promocję, mające pomysł, jak docierać do konsumentów i przekonywać ich do najlepszej polskiej żywności, będą wspierane przez Ministerstwo Rolnictwa – podkreślił Minister Ardanowski